Podcast: Marketeer Irvin de Vette over de naamswijziging van United naar EMG

United is in de mediawereld al sinds jaar en dag een begrip, maar afgelopen jaar onderging het facilitair mediabedrijf een grote naamswijziging. United werd EMG, onder het motto New Name, Same People. In deze podcastaflevering vertelt Irvin de Vette, als marketeer werkzaam bij EMG Nederland, over het marketing-proces achter de naamswijziging van United naar EMG.

Door Thijs Zwagerman

EMG is gevestigd op het Mediapark in Hilversum. Het bedrijf faciliteert alle benodigde techniek rondom TV-programma’s. EMG is de laatste schakel binnen de productieketen voor het maken van videocontent. Van camera’s tot aan geluid en van monteren tot kabels die voor de verbindingen zorgen. EMG werkt veel voor de publieke omroep, maar verzorgt bijvoorbeeld ook de technische registraties van onder meer Expeditie Robinson, De Vrienden van Amstel en voetbalwedstrijden uit de Eredivisie.

Waarom veranderde United van naam en wat kwam hier allemaal bij kijken? “Een rebranding is veel meer dan alleen een nieuw logo.”

De podcastaflevering met Irvin de Vette is hieronder te beluisteren!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *