Hoe maak ik een brandbook? [Infographic]

Zoals je natuurlijk al weet is het hebben van een sterke merkidentiteit erg bepalend voor het succes van een bedrijf en waarschijnlijk ben jij als brand manager hier ook al veel mee bezig op een dagelijkse basis. Maar laat ik nou eens zeggen dat dit veel makkelijker zou kunnen, namelijk met een brandbook. Van Google tot Coca-Cola, gebruiken vrijwel alle grote merken een brandbook. Maar waarom? Hoor ik je zeggen. In een brandbook staat alles over een merk beschreven, van de missie & visie tot wat voor lettertypes er gebruikt moeten worden in commerciële uitingen. Het brandbook geeft een compleet beeld van je merk aan jouw huidige en toekomstige werknemers, hierdoor wordt het makkelijk voor hen om het merk op de juiste en de meest effectieve manier te representeren. Omdat een brandbook zo belangrijk kan zijn voor jouw merk laat ik je in deze infographic zien wat voor stappen hiervoor gezet moeten worden, dus succes en misschien verovert jouw merk straks wel de wereld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *