Sophie van den Brandhof

Durf jij deze uitdaging aan te gaan en wil je meer weten over hoe je je als bedrijf in deze snel veranderende online wereld kunt blijven onderscheiden op het gebied van branding? Houd dan mijn artikelen op MICWatching.nl goed in de gaten!

‘’The power of social media is that it forces necessary change’’. Deze quote beschrijft precies waarom het belangrijk is om als bedrijf te blijven vernieuwen. Waar nu Instagram één van de populairste platformen is, kan dat over een jaar zo weer anders zijn. Dit geldt hetzelfde voor branding. Innovatie op dit gebied is minstens net zo belangrijk. Waarom? En wie ben ik, dat ik denk hier verstand van te hebben?

Mijn naam is Sophie van den Brandhof, 20 jaar oud en nieuwsgierig naar alles wat te maken heeft met online media en branding. Als ik niet lig te slapen, scrol ik door Instagram of ben ik op een ander social media platform te vinden. Dit is dan ook de reden, waarom ik voor de studie Creative Business gekozen heb. Ik heb mij mogen specialiseren in media marketing en digitale media strategieën. Tijdens deze specialisaties heb ik veel ervaring opgedaan.

In 2020 ben ik de uitdaging aangegaan om als marketingcommunicatie medewerker bij Rebel Cactus te gaan werken. Een jong en vernieuwend bedrijf dat volledig online werkt. Tijdens dit werk heb ik mijn voorliefde voor online marketing en social media mogen ontdekken. Met het maken van content en het communiceren via allerlei online media creëer je een identiteit voor je merk. Dit is precies waar mijn interesse voor branding vandaan komt.

Laat het me even uitleggen. Bij branding gaat het om veel meer dan alleen een logo of huisstijl. Het gaat om het creëren van een identiteit. Wanneer je dit juist doet, onderscheid je je niet alleen van je concurrenten, maar geeft het ook je team richting en motivatie. Het vertaalt jouw klantbelofte en creëert een emotionele band met de klant. Het is een uitdaging, maar tegelijkertijd speelt branding een enorm grote rol voor het behalen van succes! We willen namelijk geen ‘bad business’, toch?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *