Maaike Koster

on

Een knappe kop hebben, een geniaal concept of toch een tikkeltje humor? Welke strategie is ervoor nodig om als startup op te vallen tussen alle andere (soortgelijke) webshops op social media? Met de juiste stappen werk je toe naar meer naamsbekendheid onder jouw doelgroep en kan je sneller dan verwacht het balletje met jouw conversie-doelstelling in de ‘koker van succes’ gooien. Video’s van werknemers die bestellingen inpakken worden miljoenen keren bekeken op het in-populariteit-stijgende platform TikTok, maar ook speciale op-maat-gemaakte en gepersonaliseerde Nike-schoenen of taarten die in een video in elkaar geknutseld en ontworpen worden krijgen duizenden likes. Je merkt hier al dat unieke productontwikkeling, maar ook service erg belangrijke spelers zijn bij de kijkers op TikTok. Al nagedacht over wat voor content-strategie passend is bij jouw bedrijf?

Mijn naam is Maaike Koster (21 jaar) en ik ben derdejaars student Creative Business. Een student met amper ervaring? Dat is bij mij een verkeerde aanname. Bij diverse stages en in functies als ‘communicatie medewerker’ en ‘grafisch vormgever’ heb ik mij kunnen ontwikkelen op het gebied van social media, design, advertising en digitale media.
Waar ik gelukkig van word? De grote hoeveelheid variatie in de eindproducten die ik ontwikkel. Neem bijvoorbeeld het visualiseren van een toekomstvisie van een bedrijf, het maken van productvoorstellen, het opstellen van social media campagnes of het optimaliseren van producten op Bol.com door middel van SEO. Zelfs het ontwerpen van een Lego-doos zit erbij, en hoeveel mensen kunnen dat zeggen?

Een video van Javier Guzman genaamd ‘Marketing’ bracht mij op dit pad. Hoe interessant ik het vond klinken dat een merk in de gedachte van de consument blijft hangen en dat je met goede advertising en beïnvloedingstechnieken als het ware het gewenste gedrag kan aanzetten bij de juiste groep mensen. Hoewel de film ‘The Joneses’ vooral de negatieve kant in beeld brengt, is de belangrijke boodschap die ik uit de film haalde: ‘Leer jouw doelgroep kennen zoals jij jouw beste vrienden kent’. Ik ben benieuwd naar die van jou!

Wil jij door mij geïnspireerd worden? Houd dan dit blog goed in de gaten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *