Kim Hélène Bos

on

Hey, jij daar! Wat leuk dat je op dit platform terecht bent gekomen. Ik ben Kim. Een negentienjarige mediaproffesional die beginnende online ondernemers graag wat tips en tricks meegeeft om het meeste hun bedrijf te kunnen halen. Negentien en jezelf nu al een mediaproffesional noemen, weet ik wel echt waar ik het over heb? Laten we bij het begin beginnen. Terug naar de bron, de oorsprong van mijn expertise rondom conversie optimalisatie!

Mijn enthousiasme in de online mediawereld is begonnen tijdens mijn examenjaar van de HAVO. Voor mijn profielwerkstuk destijds ben ik diep in wereld van sociale media gedoken. Ik verbaasde mij over de impact van dit soort platformen op het succes van ondernemers. Hier wilde ik meer over leren! Zodoende ben ik dan ook Creative Business gaan studeren, wat een perfecte match bleek te zijn. Met de specialisatie Media Marketing op zak ben ik in het tweede jaar mijn stageperiode tegemoet gegaan.

Tijdens deze stage ben ik geïnteresseerd geraakt in conversie optimalisatie. Ik werkte voor het online duurzame tandpasta merk Smyle. Voor hen is de website ofwel webshop dé plek waar conversie genereren het voornaamste doel is. Winkels hebben ze niet, partners ook niet. Ik kreeg de opdracht dit percentage in tien weken met 30% te laten stijgen. Hiervoor ben ik de wereld van SEO en SEA gaan ontdekken, heb ik het belang van een efficiënte customer journey ontdekt in de praktijk en ben ik de impact van sociale media strategisch gaan inzetten. En raad eens? Na tien weken was het percentage niet met dertig, maar met ruim veertig procent gestegen!

Momenteel zit ik in mijn laatste specialisatie van mijn studie; Digitale Media strategieën. Ik zit natuurlijk nog volop in het leerproces, maar waarom zou ik niet al deze informatie met jullie delen? Zelfzuchtigheid laat niemand doorgroeien, toch? Mijn doel is om áltijd te blijven leren, groeien en delen met de wereld. Benieuwd naar mijn artikelen? Neem gauw een kijkje, wie weet heb jij er wat aan. Vragen of opmerkingen over een artikel? Laat ze vooral achter in de reacties, ik help je graag verder!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *