Guusje van der Does

Branding. Een enorm breed begrip wat ieder goedlopend bedrijf heeft doorgevoerd in hun bedrijfsstrategie. Maar wat houd het nou eigenlijk in en hoe kan je ervan profiteren.

Stel je voor; je bent een beginnend bedrijf wat alles goed intern uitgevogeld heeft, maar wat nu? Hoe ga je je bedrijf de wereld in brengen? Hoe wil je jouw bedrijf positioneren in de markt met als doel dat alle klanten en potentiële klanten met het merk willen en kunnen identificeren.

Hierbij wil ik jou helpen.

Mijn naam is Guusje van der Does. Ik ben een Creative Business student met interesse in creatief denken op het gebied van ‘branding’. De afgelopen drie jaar ben ik alles te weten gekomen op het gebied van branding en heb ik het ook in de praktijk meegemaakt.

Tijdens mijn stageperiode heb ik mijzelf bezig gehouden met de on- en offline branding van een Grafische Vormgever. Daarnaast pas ik branding toe op mijn eigen bedrijf. Ik heb veel ervaring opgedaan en daarnaast enorm veel interesse gekregen in het helpen van beginnende bedrijven met hun brandingstrategieën.

Het mooie van branding vind ik het feit dat een bedrijf niet alleen maar een bepaalde product of dienst is, een bedrijf krijgt meerwaarde. Met een goede brandingstrategie kan een bedrijf als uniek worden gezien waarbij de kwaliteiten, passies en ambities die achter het bedrijf verschuilen naar buiten komen en door de wereld bewonderd kunnen worden. Klanten krijgen een bepaalde connectie met het bedrijf. Het bedrijf komt naar voren als echt en authentiek, niet alleen als een commerciële dienst.

De kennis die ik heb verkregen door de jaren heen, wil ik het liefst met zo veel mogelijk mensen delen. Ik wil mensen laten zien hoe je het beste uit jouw bedrijf haalt en hoe je dit doet met branding.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *