De TikTok trends in 2021 die jij moet weten!

TikTok is niet meer weg te denken uit de social mediawereld. Het was voor corona al populair maar tijdens en zelfs na corona wordt er verwacht dat TikTok razend populair blijft. Maar wat zijn nu de trends op het gebied van TikTok? En wat kan je er zelf aan doen om TikTok famous te worden? Daar gaan jij achter komen in dit artikel!

TikTok is een platform waarop iedereen korte video’s kunt delen. Door trends toe te passen die op dat moment trending zijn kun jij zo waar famous worden op TikTok.

Trend 1# Algemene informatie

Als eerste gebruiken steeds meer merken TikTok voor hun marketing. TikTok wordt door zijn populariteit steeds meer ingezet als formeel advertentie netwerk, blijkt uit onderzoek van Werner Geise.

Trend 2# TikTok vervangt televisie

TikTok heeft Generatie Z altijd al aangesproken. Uit onderzoek van Statista kijkt de gemiddelde TikTok gebruiker 500 minuten per maand naar de content die er op TikTok wordt gepost. Hierdoor kan je makkelijk de doelgroep bereiken, omdat generatie Z al veel tijd besteed op TikTok.

Trend 3# Nummers worden populair

Deze trend komt elk jaar weer terug. Muziek is niet het belangrijkste voor een succesvolle TikTok video, maar toch gebruiken veel mensen het. TikTok heeft afspraken met grote muziekstudio’s waardoor het op TikTok mogelijk is om korte fragmenten van deze liedjes te gebruiken. Het heeft ook een voordeel om als muziekstudio deze afspraken te maken. Als iemand één van de liedjes gebruikt en de video gaat viraal, dan wordt het nummer aanvankelijk populairder. Soms worden de nummers ook populair omdat er een bepaalde dansuitdaging aan vast zit. Als jij een bekend nummer gebruikt in jouw korte filmpjes is de kans al groter dat jouw video opvalt.

Trend 4# #memes

De hashtag #memes wordt steeds populairder op alle social mediakanalen, vooral bij de millennials. Hoe kunnen memes dan populair worden in een video, terwijl memes stilstaande beelden zijn? De TikTokkers maken korte video’s over deze memes waarin zijn hun favoriete belichten. Dit kan jij dus ook doen! Des te meer mensen deze video’s delen des te meer mensen er worden geïnspireerd worden om zelf soortgelijke video’s te maken.

Trend 5# Video serie

Video’s op TikTok zijn kort, hooguit zestig seconden. Zowel merken als influencers zijn erachter gekomen hoe zij hun publiek kunnen boeien door episodische inhoud te produceren, dat zijn een serie van video’s. Als het je lukt om een ​​publiek te boeien met de eerste video in je serie, willen mensen zien wat er volgt. Hierdoor willen zij vaak de volgende video’s ook zien. 

Door aan het einde van elke aflevering een cliffhanger te maken, geef je de kijker een reden om de volgende video weer te gaan bekijken.

Trend 6# Hashtag uitdagingen

Hashtag uitdagingen doen het goed op TikTok. Schud een uitdaging uit je mouw en bind daar een leuke hashtag aan, en Voila! Merken letten daarom meer op de populariteit van de hashtag-uitdagingen en verzinnen uitdagingen die hun doelgroep aanspreekt. Dit wordt een branded hashtag challenge genoemd, hiermee vraagt een bedrijf zijn volgers om video’s te maken waarin zij de uitdaging in uitvoeren. TikTok heeft dit bijna aangemoedigd doordat zij korte video’s maken die snel verspreid worden. Het allerbelangrijkste waarover je moet nadenken als je deze trend wil gebruiken, is dat je de uitdaging er niet uitziet als een marketing stunt maar dat het leuk blijft voor de mensen die de video’s te zien krijgen.

Trend 7# Waardevolle inhoud

Door gebruikers gegenereerde inhoud wordt steeds meer waardevoller voor veel merken op de meeste socialenetwerksites. Het is soms ook lastig om steeds maar nieuwe inhoud te maken. Door de gebruikers gegenereerde inhoud is elk type hiervan inhoud dat mensen maken, video’s in het geval van TikTok natuurlijk.

Trend 8# Duetten

Trend 8# Duetten

Als laatste trend heb ik een populaire functie op TikTok, namelijk duet. Met de functie duetten kan je een video maken waarin je andere aanmoedigt om deze video ook te maken en deze naast de originele video van jou afgespeeld laten worden. Op deze manier kunnen jouw volgers communiceren via video’s op jouw gemaakte content. Je kunt met iedereen een duet maken op TikTok en jij kan zelf ook een duet aangaan met een andere TikTok gebruiker, zolang de originele video er maar naast staat. Om terug te schakelen naar trend 6, een duet kan je ook als uitdaging gebruiken. Deze trend is een voorbeeld van door gebruikers gegenereerde inhoud en dat leidt vaak naar massale betrokkenheid.

Een tip bij deze trend! Ga een duet aan met een influencer, zo zien de mensen die deze influencer kijkt ook jouw gemaakt duet.

Dus, ben je erachter gekomen hoe jij de gebruikers van TikTok van hun scherm afblaast? Het gaat er vooral om dat je de juiste trends volgt en er jouw eigen draai aan geeft. Als je dat doet, ben je al goed op weg!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *