Clara Eggink

Hoe jij jezelf als merk presenteert naar je klanten toe, is net zo belangrijk als de producten of diensten die jij aanbiedt. Branding is een groot deel van hoe je als bedrijf overkomt. Je geeft je merk een identiteit en het bepaalt hoe klanten jouw onderneming zien. Klinkt misschien makkelijk, maar als je uit wil blinken met je bedrijf zal er wel wat aandacht aan geschonken moeten worden. Welke stappen je hiervoor moet zetten, wil ik jullie graag allemaal op een heldere manier uitleggen!

Mijn naam is Clara Eggink, ik ben 21 jaar oud en ik studeer Creative Business aan de HvA. Ik volg momenteel de specialisatie ‘Digitale Mediastrategieën’, omdat ik geïnteresseerd ben in hoe je je als onderneming het best kan onderscheiden van de rest. Naast dat ik student ben, ben ik ook mediaprofessional. Het lijkt mij daarom ook erg leuk om mijn kennis op dit gebied met jullie te delen. 

Een goede strategie voor je bedrijf hangt nauw samen met je branding. Je moet namelijk in je branding je merkwaarden uitstralen en dit moet je op verschillende gebieden terug kunnen zien. Denk aan je marketing, uitstraling, producten en service. Hierdoor ervaart de klant de vastgestelde waarden ook echt. 

Als jij op een goede manier branding inzet met je onderneming, zorg je ervoor dat jouw merk de juiste associaties oproept bij de klant. Denk aan je logo, advertenties en bijvoorbeeld e-mails die je stuurt. Alles moet zich terugvertalen naar de identiteit van jouw merk. Indien jij nog op zoek bent naar hoe je dit precies moet doen of als je tips nodig hebt over hoe je je huidige branding kan verbeteren, lees dan vooral mijn artikelen waarin ik je meeneem in allerlei soorten handige tips & tricks op gebied van branding. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *