Ciovanni van de Groep

De indruk die je achterlaat bij mensen is altijd al belangrijk geweest. Heb je net voor het eerst kennisgemaakt met nieuwe klasgenoten? Of heb je net een sollicitatie gehad en heb je jezelf goed voorgesteld? Situaties die ikzelf al meerdere keren heb gehad als tweedejaars creative business student. Nu heb je in het dagelijkse leven vaak meerdere kansen om een indruk achter te laten. Online is dit echter een ander speelveld. Posts op Instagram die voorbijvliegen en alle meldingen die je doorgestuurd krijgt. Hoe kan je online nou een goede indruk achterlaten. Daar kan ik bij helpen!

Online de aandacht grijpen van mensen is vandaag de dag een must. En hoe kun je dit nu bereiken vraag je je af? Door een ijzersterke branding. Waarom springt Nike er bijvoorbeeld uit bij de sport merken. Dit is omdat hun branding helemaal on point is. Een concept hebben is namelijk een leuk begin maar hoe je dit helemaal uitwerkt tot een vaststaande branding is iets waar ik veel van weet.

Tijdens mijn studie heb ik al veel ervaring opgedaan in het opzetten van de branding voor verschillende opdrachtgevers. Dit ging om het opzetten van een huisstijl tot het bedenken van een social mediastrategie en de social posts zelf maken. Door mijn stage bij Vinylify heb ik ook praktijkervaring opgedaan in het meewerken aan de branding van een startup. Hiernaast heb ik ook mee mogen werken aan de branding van de city marketingorganisatie van Amsterdam, amsterdam&partners. Dit heeft me ook veel inzichten en tools gegeven om het meeste uit je branding te halen.

Ben jij enthousiast geworden over branding en wil je hier meer over ontdekken? Houd dan mijn artikelen op MICwatching.nl in de gaten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *