Daphne Sirre

Overal om je heen kom je het wel tegen. Je loopt door de stad en wordt constant overspoeld door reclames, posters en teksten. Onbewust word je er door beïnvloed, of je dat nou wil of niet. Heb je al een idee waar ik het over heb? Over branding natuurlijk!

Achter elk bedrijf, merk, campagne en verpakking zit een hele branding strategie. Maar wat is branding dan precies? En wat heb ik daar mee te maken? Branding is in mijn ogen het vertalen en visualiseren van merkwaarden naar producten en content om zo in te spelen op het koopgedrag van de consument.

Maar wat heb ik dan met branding te maken? Mijn naam is Daphne Sirre en ik ben vierdejaars student aan het AMFI. Hier maakte ik in mijn eerste jaar al kennis met het ‘’vage vak’’ branding. Aan het begin begreep ik er niets van maar gaandeweg ben ik het door diverse projecten steeds meer gaan waarderen. Zo was ik tijdens een project genaamd Tryiptych branding manager van ons bedrijf ECHO. Ik werkte toen samen met fashion designers om hun visie en ontwerpen te vertalen naar een merk. Als hoofd van het branding team was ik verantwoordelijk voor de content platformen als de website en de sociale media kanalen. Ook was ik de manager van de promovideo, logo design en fotoshoots.

Om mijn werkervaring en kennis op het gebied van branding door te geven aan anderen, ben ik onderdeel geworden van The Fexibles. Een bedrijf dat bestaat uit young professionals die staan te trappelen om hun kennis en praktijkervaring te delen met het grotere publiek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *