Femke van Mourik

De laatste jaren is beeld heel belangrijk geworden, dit is terug te zien op alle social media. Beeld is niet meer weg te denken uit een marketingcampagne of lange tekst in een krant. Zonder beeld wordt alles minder vaak bekeken en gelezen, maar hoe spreek je mensen aan met beeld en hoe weet je of beeld past bij jouw doelgroep?  

Mijn naam is Femke van Mourik en ik ga ervoor zorgen dat er duidelijkheid komt over beeldgebruik.  

Als beginnend media-professional ben ik zeer actief op alle sociale media. Daarnaast geef ik adviezen aan bedrijven hoe zij zichzelf meer zichtbaar kunnen maken op het internet. Dit gebeurt aan de hand van adviezen over beeldgebruik passend bij de doelgroep, maar ook vertel ik hoe belangrijk SEO is om zichtbaar te worden op internet.  

Verder hou ik sites, zoals Emerce in de gaten en volg ik @thebestsocialmedia op Instagram om op de hoogte te blijven van de laatste trends. 

Mijn stage bij de MediaMarkt heeft bijgedragen aan mijn kennis over beeldgebruik in samenwerking met marketing. Ik heb hier verschillende led schermen moeten vullen met content die door heel Utrecht te zien was.  

Het is belangrijk bij beeldgebruik dat alles in een keer duidelijk is. Mensen moeten meteen weten wat zij krijgen en waar zij aan toe zijn. Hierdoor zorg je ervoor dat je aandacht trekt, krijgt en houdt. Beeldgebruik is iets wat al lang bestaat, maar sinds de laatste jaren niet meer weg te denken is.  

De komende weken ga ik op MICwatching mijn kennis delen om jou te helpen om beeldgebruik goed te gebruiken voor jouw bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *