Kansen om te overwegen op het gebied van branding op TikTok

on

In een markt waar consumenten dagelijks interactie hebben met merken via online uitingen, is onderscheidend vermogen belangrijker dan ooit. Een merkcampagne brengt het verhaal en de boodschap van je bedrijf onder de aandacht, daardoor is het ontzettend belangrijk om jezelf als merk online sterk neer te zetten. Online branding is op een unieke manier een band aangaan met de consumenten om hen op deze manier bij jouw merk te houden. Maar hoe maak je daar op de meest efficiënte manier gebruik van op een wereldwijd fenomeen platform als TikTok?

TikTok heeft de wereld stormenderhand veroverd. In slechts een paar jaar tijd heeft het platform voor het delen van video’s zichzelf gekatapulteerd in de mix van de meest populaire wereldwijde sociale-mediasites die er bestaan. Het bereikte onlangs een miljard wereldwijde gebruikers, waardoor het het snelst groeiende sociale-medianetwerk ooit is. Hierdoor krijgen early adopter-merken een geweldige kans om hun merk op de markt te zetten. En met de lancering van TikTok for Business in 2020 zijn de kansen voor social media marketingteams om hun merk op te bouwen groter dan ooit.

De sleutel tot succes voor elk platform is uitzoeken hoe berichten door zoveel mogelijk ogen gezien kunnen worden. Dankzij het unieke, innovatieve algoritme van dit snelgroeiende sociale-mediaplatform kan je veel mensen bereiken op basis van hoe graag gebruikers je content willen zien. Net als andere sociale-mediaplatforms moeten merken die willen profiteren van het potentieel van TikTok de trending hashtag, trends en liedjes bijhouden om het bereik van hun video te vergroten. Dit nieuwe platform is gemaakt als een marketing hub voor merken. Het biedt verschillende oplossingen om de betrokkenheid te vergroten en een publiek op te bouwen.

TikTok geeft je meer het gevoel deel uit te maken van een community dan andere sociale-mediaplatforms. De nichegemeenschappen die het afgelopen jaar zijn ontstaan, bieden een plek voor iedereen, en er ontstaan ​​voortdurend nieuwe niches naarmate meer gebruikers lid worden van het platform. BusinessTok of BrandTok zijn bijvoorbeeld twee nichegemeenschappen waar ondernemers en bedrijfsleiders tips en ervaringen delen en sommige van hun evenementen live streamen.

Waarom TikTok?

In tegenstelling tot andere sociale-mediakanalen, zoals Instagram, gaat TikTok-inhoud niet over een perfect samengestelde feed. Authenticiteit op sociale media is belangrijker geworden en de inhoud die het goed doet, is niet super bewerkt en perfect. Integendeel, het is echt en organisch.

Het doel van je merk op TikTok moet zijn om de kijker ertoe te brengen jouw product te kopen. Om dit te behalen, is het van cruciaal belang om een ​​gemeenschap van volgers en fans op te bouwen die verder gaat dan alleen het bekijken van inhoud, commentaar geven en deze ook delen. Een betrokken fanbase zorgt voor geloofwaardigheid en vergroot het aantal kijkers van je inhoud.

TikTok biedt meer dan andere social-mediaplatforms

Een cruciaal verschil tussen TikTok en andere platforms is dat er op TikTok twee primaire tabbladen zijn voor gebruikers om inhoud te bekijken: de “For-You ” -pagina en de “Volgers” feed, vol met video’s gemaakt door accounts die gebruikers volgen.

TikTok is uniek omdat, in tegenstelling tot de meeste platforms, de “For-You”-pagina de meest gebruikte feed is. Simpel gezegd, TikTok is een plaats waar kijkers inhoud te zien krijgen op basis van andere video’s die ze leuk vonden aanzienlijk meer dan de accounts die ze volgen. Om ervoor te zorgen dat de video’s van je merk worden weergegeven in de feeds van gebruikers, is het gebruik van hashtags van cruciaal belang, zodat de app je video op de juiste manier aan gebruikers kan introduceren.

Hoe houd je de hype bij?

De populariteit van TikTok zit hem in de steeds veranderende trends en de snelle wereld van sociale media. Als merk moet je snel inspelen op die trends. Hierbij komt een goede strategie kijken. Met het langdurige proces van concepten bedenken, plannen, filmen, bewerken en posten, is de trend alweer voorbij.

Je hebt influencer marketing waarschijnlijk in actie en met succes gezien op YouTube, Facebook en Instagram. Als het op TikTok aankomt, is influencer marketing daar ook van levensbelang. Influencers op TikTok kunnen je merk helpen om je publiek authentieker te bereiken. Wat influencers zo goed doen, is dat ze begrijpen hoe ze hun publiek kunnen betrekken bij hen en hun inhoud. De meest populaire influencers laten hun persoonlijkheid zien en zijn actief in het direct aanspreken van hun publiek. Dit kan je merk een groot voordeel geven bij het samenwerken met makers van inhoud.

TikTok is niet voor iedereen maar een uitgelezen kans voor elke ondernemer die klaar is voor de volgende stap in hun marketingplan. Hoewel er veel vrijheid is als het gaat om TikTok-inhoud, zullen gebruikers onthouden wat je deelt, dus vertrouw op je beslissingen en TikTokken maar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *