Dé nieuwe visuele contentvorm: Google Web Stories

We kennen ze allemaal: de stories op social media. Het is inmiddels een element wat we op Facebook en Instagram niet meer kunnen missen. Maar heb je al gehoord van de Google Web Stories?  Deze WordPress plug-in maakt een nieuwe manier van content delen mogelijk. Door middel van de Google Web Stories kan je informatie en verhalen op een geweldige visuele manier overbrengen op je doelgroep. De tool heeft enorme potentie om een groot succes te worden…

Wat zijn Google Web Stories?

Google Web Stories zijn eigenlijk stories zoals we die nu kennen via social media: een slideshow met tikbare content. Denk hierbij aan losse foto’s, video’s en teksten die samen een verhaal vormen op een webpagina. De stories dragen ook bij aan de vindbaarheid van je site in Google, omdat deze in de zoekresultaten getoond worden. Een win-win situatie dus! Wanneer je de plug-in hebt geïnstalleerd kan je zelf een verhaal aanmaken of gebruik maken van verschillende templates. Het is een soort grafische bewerkingstool zoals Canva en daarom erg makkelijk te gebruiken. Nog niet overtuigd van deze te gekke plug-in? Ik zet alle voordelen en handige tips even voor je op een rij.

De voordelen

#1 Ontzettend leuk

Naast alle handige voordelen zijn de Google Web Stories gewoon ontzettend leuk. Het is een stuk aantrekkelijker dan een ‘gewone’ website, doordat je door middel van visuele content verhalen en boodschappen deelt.

#2 Smartphone vriendelijk

De content is ideaal voor mobiele gebruikers. De story is namelijk verticaal en door middel van AMP-technologie kan hij erg snel geladen worden.

#3 Interactie

In een story kan je veel interactie creëren, bijvoorbeeld door middel van doorklik links, polls of video/audio. Dit zal er ook voor zorgen dat de boodschap uit een story beter blijft hangen dan de boodschap op een webpagina.

#4 Tijdloos

In tegenstelling tot de stories van social media blijven de Google Web stories eindeloos staan. Ze worden niet na 24 uur verwijderd en kunnen door bezoekers dus altijd bekeken worden!

#5 Gratis

Wie houd er nou niet van gratis? De tool is voor iedereen met een WordPress website gratis te installeren.

#6 Meer websiteverkeer

Doordat de story blijft bestaan helpt het gelijk bij het binnenhalen van meer verkeer. Daarnaast kan het op lange termijn zelfs bijdragen aan het verbeteren van je Google zoekresultaten positie en dus zijn Google Web Stories gelijk een boost voor je SEO. Om de stories SEO-proof te maken zijn er wel een aantal belangrijke tips:

Ben je interesseert in een gemakkelijke manier om inhoud te maken, die er geweldig uitziet en die je SEO verbetert? Dan is het zeker een aanrader om de plug-in eens te bekijken en uit te proberen!

Hier kan je bekijken hoe Google de Web stories zelf presenteert. En wil je meer informatie over het downloaden van de plug in, kijk dan eens naar deze leuke story van Frankwatching.

Afbeelding van Deepanker Verme via Pexels.com.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *