Sebastiaan Westerweel

Vandaag de dag kom je gifjes overal op het internet wel tegen, of het nou in een WhatsApp gesprek is met je moeder of al scrollend op Instagram, ze zijn echt overal. Maar wist je dat gifjes een erg handige manier zijn voor het brein om dingen te onthouden en dat we er erg goed door kunnen associëren. Het is dan ook niet voor niets dat de marketingwereld er momenteel ook verliefd op is. Achter dat simpele gifje zit nog een hele psychologische wereld verscholen.

Het is toch eigenlijk te gek om te bedenken dat nog geen 50 jaar geleden één van de eerste games bestond uit twee blokjes en een soort bal, terwijl we nu in een levensechte wereld kunnen rondlopen door een VR-bril op ons hoofd te zetten. Ik probeer me dan voor te stellen hoe die nieuwe technologieën er voor mijn opa uitzien en hoe de wereld eruitziet als ik dan grijs en gerimpeld in mijn schommelstoel zit. Zou ik dan niets van die nieuwe technologieën begrijpen of heb ik ook zo’n VR-bril op mijn hoofd? Die technologische ontwikkelingen die ik om me heen mee mag maken fascineren me. Mijn interesse ligt vooral bij hoe de media en ik deze ontwikkelingen kunnen gebruiken en hoe de wereld er beetje bij beetje door veranderd.

Ik ben Sebastiaan Westerweel, 20 jaar, muziek- en voetballiefhebber en sinds kort geen Amsterdammer maar Utrechter. Voor een voetballiefhebber als ik heb ik de beste baan die je kan bedenken, het maken van voetbalsamenvattingen voor Fox Sports. Daarnaast produce ik elektronische muziek, een soort Deephouse/ Techno in mijn eigen stijl en ben ik als jonge ondernemer een bedrijf aan het opzetten. Ik heb me gespecialiseerd in Mediamarketing, en verdiep me nu in Digitale Mediastrategieën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *