Samir Abanna

In een wereld waarin talloze bedrijven dezelfde producten verkopen kan het erg moeilijk zijn om te kunnen functioneren; zeker als een startup bedrijf. Een tas is een tas, en fiets is een fiets. Maar waarom hebben consumenten voorkeuren voor bepaalde merken of bedrijven? één woord: Branding.

Hedendaags is een lage prijs en goede kwaliteit niet genoeg om succesvol te worden met een product of dienst. Consumenten willen zich ergens aan verbonden voelen en vertrouwen hebben in een merk. Dit kan alleen door het gebruik van branding mensen aan te trekken tot jou merk. ‘’Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet’’ (Simon Sinek, 2010). Hierdoor is het van groot belang om als bedrijf branding in te zetten.

Ik vind het super interessant om jonge mensen op social media te zien die hun eigen merken creëren en aan de hand daarvan succesvol worden met hun eigen producten. YouTube, Instagram en Snapchat zijn een erg groot aandeel geweest voor influenceren over de hele wereld, en dit wordt alleen maar belangrijker.

Mijn naam is Samir Abanna en ik heb mij de laatste 2 jaar tijdens mijn studie bezig gehouden op het gebied van online marketing. Op dit moment ben ik mij aan het specialiseren in branding en digitale media strategieën. Wil jij een frisse blik van iemand die al jarenlang influencers volgt en erg geïnteresseerd is in digitale media? Houd dan mijn blogs en artikelen in de gaten die jouw bedrijf kunnen helpen aan het creëren van een eigen brand.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *