Melody Kroneraff

Sydney, New York, London. Grote kans dat jij bij deze steden denkt aan de Sydney Opera House, de Empire State Building en aan de London Eye. Je denkt er waarschijnlijk niet zo snel aan, maar landen en steden doen al een lange tijd (én ontzettend goed) aan branding.

Bij branding denken veel mensen aan merken: de campagnes van Nike, de nieuwe pop up store van Patta, maar branding is zo ontzettend breed en is niet exclusief voor kleding. Mijn liefde voor geografische branding werd anderhalf jaar geleden aangewakkerd, toen ik werkte aan een campagne voor een stad in de Verenigde Arabische Emiraten, Ras Al Khaimah. Met mijn team creëerden en leverden we strategische marketing en een mediacampagne die hotelboekingen over de hele bestemming aanzienlijk stimuleerde, de groei en betrokkenheid van sociale media stimuleerde en het verkeer naar de website deed toenemen.

Ik ben Melody Kroneraff, een bijzonder enthousiaste, leergierige en vooral nieuwsgierige studente Creative Business en ik ben druk bezig met het meeste te halen uit mijn opleiding. Dit doe ik onder andere door opdrachten voor werkgevers zoals het Wereld Natuur Fonds, XITE, Linda.Nieuws en NPO 3FM. Ik specialiseer mij in mediamarketing en digitale mediastrategieën, met een soft spot voor beïnvloedingspsychologie en branding.

Geografische branding richt zich op de unieke kenmerken van een bepaald gebied of regio als verkoopargument van een bepaalde plaats en waarom je deze zou moeten bezoeken.

City branding creëert één merk voor een stad en breidt dit uit naar al haar aanbiedingen en interacties. Je zult vaak zien dat landen bepaalde soorten voedsel als hun eigendom claimen of de unieke geschiedenis van de regio opfleuren. (Denk aan Egyptische piramides of Griekse Moussaka)

Ben jij benieuwd naar meer artikelen over branding en beïnvoeding? Volg dan mijn pagina dan op MICwatching.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *