Valerie de Groote

Instagram door scrollen tot je terechtkomt op een foto uit 2016 van iemand die je nauwelijks kent. Hoe en waarom kwam je ook alweer op het account van deze persoon? Ik denk dat dit iets is waar iedereen zich wel in herkent en stiekem ook een beetje voor schaamt. Echter, hoort deze digitale social media wereld nou eenmaal bij onze samenleving. Social media is tegenwoordig niet alleen meer om contact te onderhouden maar is ook om op te shoppen, inspiratie op te doen, bloggen en voor velen is het ook een baan. Het ene account is populairder dan de ander. De een heeft meer volgers en meer reacties. Dit is allemaal een onderdeel van de digitale branding. Hoe zorg je dat jouw merk opvalt en hoe kan jouw merk groeien met behulp van social media? Dit is iets wat mij altijd al heeft geïnteresseerd.

Door deze interesse ben ik veel bezig geweest met het ontdekken van alle tips en tricks om een succesvol Instagram merk neer te zetten. Deze informatie heb ik in de praktijk ook goed kunnen toepassen. Ik kan niet wachten om mijn ervaringen en kennis over online branding met jullie te delen. Maar eerst even over mijzelf:

Ik ben Valerie de Groote, 21 jaar en ik studeer Creative Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens mijn stage bij artiestenmanagement A Million Faces heb ik veel ervaring opgedaan over branding. Dit bedrijf zit natuurlijk vol met mensen die een brand van zichzelf hebben neergezet. De strategieën die ik hier heb geleerd hebben mij erg geïnspireerd en geholpen met het opzetten van mijn eigen brand. Samen met mijn vriend ben ik dit jaar een bedrijf begonnen, wat vooral dankzij social media onder de aandacht is gebracht. Via advertising verspreid je je merk, door je plaatsingen op social media maak je je verhaal sterker en met engagement en social proof vergroot je je omzet. Hier ga ik nog verder op in, in mijn volgende artikelen.

Lijkt het jullie leuk om mijn artikelen over branding te lezen? Houd dan MICwatching.nl in de gaten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *