Roy Vriend

Wat heb je aan een site of merk als je in de eerste plaats amper tot geen bezoekers trekt, en mocht je al bezoekers trekken ze helemaal geen acties uitvoeren op je site? Conversies dus: Heb je een evenement en wil je bezoekers trekken? Heb je een webshop en wil je zoveel mogelijk producten verkopen? Alles draait om conversies, zonder conversies ben je nergens. Ik wil hier later mijn beroep van maken om bedrijven te helpen met het optimaliseren van hun website om het aantal conversies te vergroten.

Mijn naam is Roy Vriend,  een 20-jarige 3e jaars CB-student met een behoorlijke passie voor alles op het gebied van online marketing.  Voordat ik aan deze studie begon wist ik al dat ik in jaar 2 de specialisatie Mediamarketing wilde gaan volgen. Inmiddels volg ik in het 3e jaar de specialisatie Digitale mediastrategieën omdat ik mezelf op dit onderwerp nog verder wil ontwikkelen. Naast mijn studie ben ik een voetballiefhebber, zowel om te kijken maar ook om het zelf te doen. Verder ben ik regelmatig met vrienden en game ik regelmatig.

Mijn 10-weekse stage bij communicatiehaven is mij erg goed bevallen. Dit bedrijf van een echte “ user-experiencestrateeg “ heeft mij geholpen in optimaliseren van SEO, het bouwen van webshops, het uitvoeren van zoekwoordonderzoeken en het maken van campagnes op zowel Facebook als Google. Daarnaast heb ik geleerd om bedrijven te analyseren om vervolgens met verbeterpunten te komen om websites te verbeteren.

Mocht je een beginnende marketeer zijn of wil je later iets met deze onderdelen gaan doen in het werkveld? Check dan mijn artikelen, misschien heb je er wat aan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *