LeurinK mode goes next level

“Een persoonlijke winkel kun je alleen maar zijn als je persoonlijk inkoopt”, dat is één van de belangrijkste principes van fashionwebshop LeurinK mode. Op LeurinKmode.nl kun je terecht als je op zoek bent naar mode met mooie belijningen, bijzondere stoffen en een perfecte afwerking. De fashionwebshop verkoopt onder andere merken als Moncler, By Malene Birger, Stone Island en Woolrich. Conclusie: het assortiment van LeurinK mode is echt next level. Zou hun webdesign dat dan niet óók moeten zijn?

Iedere webshop kan de prestaties op conversiedoelen laten stijgen door middel van verschillende beïnvloedingstechnieken. Er bestaan allerlei technieken waarmee je invloed kan uitoefenen op het gedrag van bezoekers van een website. En waarmee je kan sturen richting een hogere conversie. Dit noem je behavioural design. 

In dit artikel volgt een analyse van de webshop LeurinK mode met daaropvolgend een advies waarin duidelijk wordt wát LeurinK mode aan het webdesign van hun website LeurinKmode.nl zou kunnen veranderen om meer bezoekers tot conversie aan te zetten. Je spreekt van conversie als de bezoeker van een website overgaat tot een actie. In het geval van de website van LeurinK mode is het voornaamste conversiedoel vanzelfsprekend het verkopen van producten. Maar ook meer inschrijvingen op de nieuwsbrief is een voorbeeld van een conversiedoel. 

De huidige stand van zaken

Usability

De usability van de website is goed. De website is overzichtelijk en logisch opgebouwd. Dat is niet persé onderdeel van behavioural design maar het is wél een belangrijke basisvoorwaarde waar een website aan moet voldoen. Zeker als er gewerkt gaat worden met behavioural design.

Een overzichtelijke, logisch opgebouwde website met een header, daaronder de menubalk met verschillende menu’s en een zoekbalk en onderaan de website een footer met alle benodigde aanvullende informatie over het bedrijf en de collectie. Inclusief social media buttons. 

Reviews en ratings

Links bovenaan de header is te zien dat LeurinK mode 9,5 van de 10 sterren heeft in een aan de website gekoppeld review systeem. Dat systeem is in het geval van LeurinK mode Kiyoh reviews. Als in het design van een website ingevulde sterren te zien zijn die laten zien hoe andere klanten de website raten, of reviews waarin andere klanten hun mening over de website delen, dan kan dat ervoor zorgen dat, indien de ervaringen van andere klanten goed waren, de bezoeker van een website de website onbewust als positiever gaat ervaren. 

Ook zal een bezoeker van een website meer vertrouwen hebben in de website of webshop in kwestie omdat andere consumenten hebben aangegeven dat ze goede ervaringen met de website of webshop hebben. 

De sterren rating op LeurinKmode.nl

Wederkerigheid

Je krijgt 10% korting op je bestelling als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief van LeurinK mode. Daarbij geef jij iets, en krijg je daar iets voor terug. Namelijk: je geeft je e-mailadres waarop je vervolgens reclame zult ontvangen, en daarvoor krijg je van LeurinK mode 10% korting op je aankoop. Dat is heel slim van LeurinK mode want daarmee stimuleren ze de klant ook weer om iets te bestellen. Dus deze actie draagt bij aan meerdere conversiedoelen. 

Het veld waar je je e-mailadres kunt achterlaten in ruil voor 10% korting.

Waar liggen de kansen ?

Keurmerken

Een website die in het bezit is van bepaalde keurmerken kan makkelijker het vertrouwen van bezoekers winnen. Er is een scala aan keurmerken dat je tegenkomt op webshops. Thuiswinkel waarborg, Webshop Trustmark en Trust Ecommerce Europe zijn daar een paar voorbeelden van. Zodra een bezoeker van een website één van die keurmerken op een website ziet, zal de website onbewust gelabeld worden als een ‘veilige optie’. Een keurmerk is namelijk een autoriteit: je zou de organisatie achter een keurmerk kunnen zien als een soort toezichthouder of controleur die keurt of een webshop aan bepaalde eisen voldoet. Mensen hebben vaak automatisch meer vertrouwen als iets is goedgekeurd door een autoriteit. 

Schaarste 

LeurinK mode zou kunnen overwegen om gebruik te maken van transparante voorraadregistratie. Dat houdt in dat op de productpagina van kledingstukken uit de webshop teksten worden weergeven als ‘nog maar 1 beschikbaar in maar L’, als je maat L van een kledingstuk selecteert. Dat zorgt ervoor dat de websitebezoeker het gevoel krijgt nú te moeten bestellen omdat hij of zij anders een kans mist. 

De productpagina’s van LeurinK mode zien er nu zo uit:

Als LeurinK mode transparante voorraadregistratie zou toevoegen aan de productpagina zou er zou dus per maat bij moeten staan hoeveel stuks er nog op voorraad zijn. 

Een andere manier om de websitebezoeker het gevoel te geven dat het product dat hij of zij wil bestellen schaars is, is om op de productpagina te vermelden hoe vaak het desbetreffende artikel in de afgelopen 24 uur bekeken is of in hoeveel winkelmandjes het ligt. Voor grotere webshops met meer bezoekers kan het ook interessant zijn om te vermelden hoeveel mensen het product op dit moment aan het bekijken zijn. Voor kleinere webshops als LeurinK mode is dit echter niet zo relevant want er bestaat een kans dat dat aantal niet heel imponerend is. 

Eenheid

Mensen houden er in het algemeen van om ergens bij te horen en om mee te gaan met trends. Het zou slim zijn als LeurinK mode op de homepagina banners met een aantal modetrends laat zien die momenteel gaande zijn. Als je dan doorklikt, kom je op de artikelen die LeurinK mode verkoopt die aansluiten op deze trends. 

Het feit dat het trends zijn, zal ervoor zorgen dat mensen in eerste instantie al geïnteresseerder zullen zijn in de artikelen, simpelweg omdat ze weten dat anderen die dingen ook leuk vinden. En ze weten dat als zij die items kopen, ze ergens bij horen. En deel uit zullen maken van een groter geheel. 

Conclusie

Al met al is LeurinK mode al prima op weg op het gebied van behavioural design. De webshop laat reviews en ratings van klanten zien, wat zorgt voor meer vertrouwen vanuit de consument. Wat LeurinK mode ook al slim aanpakt, is dat ze gebruik maken van het principe van geven en nemen. Als een bezoeker zich inschrijft voor de nieuwsbrief, krijgt hij of zij daar 10% korting op zijn of haar online aankoop voor terug. Het eerste conversiedoel dat daarmee behandeld wordt is: het aantal abonnees op de nieuwsbrief gaat omhoog. Vervolgens spoor je de bezoeker óók nog aan om een online aankoop te doen. En dát draagt weer bij aan een ander conversiedoel, namelijk: de verkoop. Dit doet LeurinK mode heel netjes.

Maar, LeurinK mode laat ook nog een hoop kansen liggen. Door keurmerken aan te vragen en die te plaatsen op de website kan er meer vertrouwen bij consumenten worden gecreëerd. En dat kan positieve werking hebben op de conversiedoelen.

Daarnaast kan LeurinK mode gebruik maken van technieken die de websitebezoeker het gevoel geven dat het product dat hij of zij wil kopen erg schaars is, en dat het daarom nú gekocht moet worden. Dit kan gedaan worden door middel van transparante voorraadregistratie. Er zou op een productpagina vermeld kunnen worden hoe vaak het de afgelopen 24 uur bekeken is of hoeveel mensen het op dat moment aan het bekijken zijn. 

Tot slot zou LeurinK mode de bezoeker van de website het gevoel kunnen geven dat de mode-items die zij verkopen op dit moment in de mode zijn. En dat het items zijn die op dit moment erg trendy zijn en die iedereen wil hebben. Mensen houden er namelijk van om bij een groep te horen, dus als er anderen zijn die deze kleding dragen, dan willen zij ook wel!

Het allerbelangrijkste, after all, is dat de mate van behavioural design past bij het imago van een webshop. Het lijkt natuurlijk makkelijk om allerlei slimme behavioural design trucs toe te passen waarmee je dichter bij je conversiedoelen komt, maar dat mag nooit ten koste gaan van het imago van je bedrijf. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *