Zo haal je als non-profitorganisatie winst uit behavioral design

Behavioral design; wat betekent het nou eigenlijk en waarom moeten we er massaal gebruik van maken?  “Het systematisch begrijpen van hoe mensen denken en dat als vertrekpunt nemen voor het bedenken van ideeën die leiden tot gedragsverandering.”

Zo’n 90% van de mensen maakt hun beslissingen automatisch, gecontroleerd door instincten en omgevingsfactoren op het moment van de keuze. 10% van de beslissingen zijn reflectief, aangestuurd door kennis en educatie. Als die beslissingen zo geautomatiseerd zijn, kun je daar als marketeer maar beter slim op inspelen.

Ook non-profitorganisaties kunnen hier hun winst uit halen. Door de customer journey door middel van behavioral design aan te passen vergroot je het aantal donaties en dus je behaal je dus je doelstellingen. Ideaal, toch? Maar hoe ga je daar nou mee om als een niet-commerciële organisatie? 

Je leest het in onderstaande whitepaper. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *