Van marketeer naar verleider

Neuromarketing is allang geen onbekend begrip meer. Marketeers kunnen door middel van deze techniek inspelen op het handelen van klanten. Dit is effectiever, omdat het de klanten onbewust beïnvloed.

Deze techniek stelt bedrijven in de gelegenheid om hun producten of diensten beter te laten aansluiten bij de behoeften van hun klanten. Dit idee laat de voelsprieten van iedere marketeer omhoog staan. Het is helemaal van deze tijd om inzicht te hebben in het doen en laten van je doelgroep. Medische kennis en inzichten worden ingezet door middel van neuromarketing om de klant beter te bereiken.

Marketeers noemen het ook wel ‘the art of creating value, both for the customer and for the company’. Er zijn vele voorbeelden van succesvolle toepassing van neuromarketing in de praktijk.

De focus van deze whitepaper is vooral gelegd op het begrijpen en het toepassen van de affectieve heuristiek. Dit is de beïnvloedingstheorie die zich bezighoudt met het inspelen van klanten hun gevoelens om ze tot een bepaalde actie over te laten gaan.

Je krijgt  enkele praktische handvatten, tips en toepassingen over de affectieve heuristiek om die inzichten toe te kunnen passen binnen jouw eigen bedrijf!

 De volgende vragen worden beantwoord:

–        Wat is een affectieve heuristiek?

–        Wat is het belang van een affectieve heuristiek?

–        Hoe kan je het implementeren?

–        Wat zijn de belangrijkste componenten van een affectieve heuristiek?

Heb ik je nieuwsgierig weten te maken en wil je meer te weten komen? Klik dan op de link om de whitepaper te downloaden en gelijk aan de slag gaan!

Één reactie Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *