Persuasive design: de oplossing voor jouw eventmarketing

Grote bedrijven zetten vaker evenmarketing als middel in om mensen aan hun merk of product te binden. Sociale media zijn handige hulpmiddelen een event onder aandacht te brengen. De sleutel zit hem in de persuasive design. Triggers en unity maken daar een onderdeel van uit. Het zijn effectieve technieken om het gedrag van gebruikers te beïnvloeden. Ze kunnen voor een geslaagd event zorgen waar iedere festivalbezoeker er bij wil zijn. Maar wat houden deze begrippen precies in? Hoe worden mensen beïnvloed om tickets te kopen? Welke triggers horen daarbij? Hoe ga je zorgen voor terugkerende festivalbezoekers? Door praktijkvoorbeelden wordt in deze whitepaper antwoord gegeven op al deze vragen. 

De termen triggers en unity zijn bekende termen die veel te maken hebben met het beïnvloeden van menselijk gedrag. Terwijl trigger een bekend begrip in de gedragseconomie is, moet unity nog goed ingeburgerd worden. Die wordt gebruikt voor co-creëren met klanten. 

In deze whitepaper leg ik uit wat triggers en unity zijn. Deze aspecten interpreteer ik met het Fogg Behavior Model, Hooked Model en principes van Cialdini. Ook bespreek ik hier effectieve praktijkvoorbeelden van triggers. Ter afsluiting licht ik de aspecten toe met het festival Tomorrowland als voorbeeld. Het gaat hier vooral om de theorie die toegepast wordt voor, tijdens en na het event.

Nieuwsgierig geworden? Klik op de link hieronder om de whitepaper te lezen. 

Triggers en unity: de sleutels tot succesvolle events

Één reactie Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *