Hoge bounce op je webshop? Zo verbeter je je homepage

Ook al wil niet iedereen eraan geloven, iedereen is wél bekend met het langzame uitsterven van fysieke winkels en het opbloeien van webshops. Grote webshops als H&M, Zalando, Bol.com en Wehkamp nemen het internet over, maar jij wil ook een kans maken op deze markt. Hoe doe je dat?

De homepage is de allerbelangrijkste pagina van een website. Hier ontvang je je gasten en geef je hen een indicatie van waar je voor staat en wat je aanbiedt. Als je merkt dat je een hoge bounce rate hebt, en dus weinig bezoekers hebt voorbij de homepage, kan het betekenen dat die eerste pagina niet sterk genoeg is. Dit kan leiden tot verlies van omzet. Maar niet getreurd: ik heb hierover een whitepaper geschreven die stap voor stap laat zien wat het probleem is en wat er aan gedaan kan worden.

Een sterke homepage kan ervoor zorgen dat de doelgroep zich onbewust betrokken voelt bij het merk en enthousiast wordt om verder te gaan. Hierbij maak je gebruik van behavioural design: een techniek om in te spelen op het onderbewustzijn van de doelgroep en hen over te halen tot actie.

Geïnteresseerd? Open dan hieronder de whitepaper. Veel leesplezier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *