Hoe het gebruik van de juiste kleuren je conversiepercentage kan verhogen

on

Op straat, op sociale media, in winkels, op websites, overal wordt er gebruik gemaakt van kleur. Kleuren worden ingezet om consumenten te verleiden. Het gebruik van kleur heeft dan ook invloed op het aankoopgedrag van consumenten. Het inzetten van de juiste kleur(en) draagt daarnaast bij aan een merkidentiteit. Consumenten zullen een product of merk herkennen en onthouden aan een kleur. Bij het kiezen van de juiste kleur voor een product of merk komt de kleurenpsychologie kijken. Naast de visuele aantrekkingskracht van een kleur zijn er namelijk veel meer factoren die meespelen bij het kiezen van de juiste kleur(en) voor een product of merk.

Wil jij weten hoe je de juiste kleuren inzet voor jouw product en/of merk en daarmee je marketingdoelstellingen kunt behalen? Lees dan vooral deze whitepaper.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *