Je game omtoveren tot een verslaving met behavioral design: dat doe je zó

Tegen de verveling, voor het vermaak, een beloning of gewoonweg de beleving. Er zijn verschillende redenen waarom mensen games spelen. Maar hoe zorg je er precies voor dat mensen een voorkeur krijgen voor jouw game?

Behavioral design

Dat kan natuurlijk door het creëren van een game, die iedereen fantastisch vindt. Helaas is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar hoe zorg je er dan wel voor dat mensen beetje bij beetje verslaafd raken aan jouw game? Dat doe je door je spelers te verleiden met behavioral design. Met behavioral design probeert men door middel van design een bepaald gedrag van een persoon aan te sturen. In deze whitepaper bespreek ik twee behavioral design-modellen: het Hook-model (Nir Eyal) en het Behavioral Model (B.J. Fogg). Ook geef ik een voorbeeld van hoe de modellen zijn verwerkt in de game Angry Birds om een goed beeld te schetsen. De modellen zorgen voor een duwtje in de rug bij het creëren van een ‘verslavende’ game. Dus, ben jij er klaar voor om inspiratie op te doen?

Open dan hier de whitepaper: ‘Je game omtoveren tot een verslaving met behavioral design: dat doe je zó’.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *