Framing, de oplossing om de consument te beïnvloeden

Framing, je hebt er vast al wel eens van gehoord maar wat is het eigenlijk? 

Het is een marketingtool waarbij je met taal speelt. Dit met als doel om de consument te beïnvloeden en ze te laten doen wat je wilt. Framing wordt constant ingezet, we komen het dagelijks tegen. 

In mijn whitepaper laat ik je allereerst zien wat framing is. Daarna bespreek ik welke soorten framing er zijn, met de voorbeelden loss aversion, attribute framing en goal framing. Ook geef ik je een aantal tips en beantwoord ik de vraag hoe het eigenlijk komt dat framing zo effectief is. Verder heb ik ook nog een aantal voorbeelden hoe framing ingezet wordt bij goede doelen. 

Heb je na het lezen van mijn whitepaper nog vragen, stel ze gerust! Dit kan via jamie.koedam@hva.nl. Veel leesplezier! 

Download hier: http://micwatching.nl/wp-content/uploads/2019/12/Whitepaper-framing-Jamie-Koedam.pdf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *