Waarom zijn triggers zo belangrijk bij apps? – whitepaper

Nederlanders gebruiken gemiddeld ongeveer 9 verschillende apps per dag. Bij dit gebruik spelen triggers een hele grote rol. Zonder triggers zal een groot deel van je doelgroep niet aan je app denken en het dus niet gaan gebruiken. Maar hoe zorg je nou voor effectieve triggers die je helpen het doel van je app te bereiken?

Een trigger is datgene wat mensen aanzet tot het vertonen van bepaald gedrag. Het is simpelweg een signaal of ‘call to action’. Het zet een gebruiker aan het werk.

Tijdens de ontwikkelfase van een (nieuwe) app voor smartphones moet goed nagedacht worden over triggers. Hoe zorg je ervoor dat gebruikers terugkeren naar je app? En wat is nou het perfecte trigger moment voor de doelgroep van jouw app? Dit en meer zal besproken worden in deze whitepaper.

In deze whitepaper zal ik eerst meer uitleg geven over triggers. Dit aan de hand van het ‘Fogg Behavior Model’ en het ‘Hooked-model’. Ook zullen er effectieve voorbeelden van triggers besproken worden en geef ik ter afsluiting kort advies over het inzetten van triggers in een app.

Deze whitepaper is bedoeld voor marketeers en app-ontwikkelaars.

Illustration created by mohamed_hassan via Pixabay License

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *