Personalisatie, het creëren van de ultieme klantrelatie.

Iedereen is wel bekend met de site Booking.com. Je hebt er misschien een keer voor een vakantie gezocht. Italië leek je leuk dus keek je in de buurt van Rome. Heb je wel eens gemerkt dat je een tijdje later ineens allemaal reclame op je facebook tijdlijn krijgt waarbij deals in Rome worden aangeboden. Je hebt misschien 1 keer gezocht en krijgt daarna de hele maand er reclame over.

Websites nemen namelijk je data over en tracken je online acties. Hierdoor ontstaat er een persoonlijk profiel waarbij online marketeers weten wat voor reclame ze moeten toepassen. Hierdoor krijg je gepersonaliseerde content om je klantenervaring te verbeteren. Websites willen ervoor zorgen dat ze de juiste doelgroep benaderen en producten op de website staan die de klant daadwerkelijk leuk vindt. Hiervoor slaan ze veel informatie op en worden diverse profielen van klanten gemaakt. In het white paper zullen we dieper ingaan over de theorie achter personalisatie en de reden dat het gebruikt wordt. Verder zullen we ook de principes van Cialdini toepassen en zien waarom principes zoals scarcity, commitment en social proof overeen komen met personalisatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *