Hooked aan Social Media

Van alle smartphonegebruikers kijkt 79 procent elke ochtend binnen vijftien minuten nadat zij wakker zijn geworden op hun telefoon. Het gevoel is niet echt te beschrijven of uit te leggen maar op de een of andere manier heb je het gevoel dat je even je telefoon erbij moet pakken. Dat je even door de statusupdates op Facebook moet scrollen. Dat je even door alle foto’s op Instagram moet scrollen. Wat is toch de reden dat sommige producten en diensten ons zo weten te pakken dat het ons niet loslaat? Laten we er niet omheen draaien, we zijn hooked, verslaafd. 

Dit heeft allemaal te maken met een gewoonte die we hebben gecreëerd.  In deze whitepaper kunt u informatie vinden over hoe het Hooked model van Nir Eyal ervoor zorgt dat mensen verslaafd raken aan verschillende social media. Het beschrijft vier stappen die ten grondslag liggen aan ‘verslavende’ technologie. Het Hook Model is daarom zeer bruikbaar voor mobiele marketingcampagnes, omdat het kan helpen app-betrokkenheid en gebruikersretentie te verbeteren. Klik op de link hieronder voor de Whitepaper.

https://micwatching.nl/wp-content/uploads/2019/12/Whitepaper_Charlotte_van_Fulpen_Hooked.pdf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *