Hoe nudging en gamification elkaar kunnen versterken in jouw app design

Nudging en gamification zijn beide effectieve middelen om het gedrag van gebruikers te beïnvloeden en kunnen samen voor een app zorgen waar de gebruiker niet vanaf kan blijven. Maar wat houden deze termen precies in? En hoe kan je deze beïnvloedings-technieken samen toepassen binnen jouw app design? Door middel van geanalyseerde praktijkvoorbeelden wordt in deze whitepaper antwoord gegeven op al deze vragen. 

“Nudging en gamification; beide termen staan in relatie tot het beïnvloeden van gedrag. Waar nudging een bekende term is binnen de gedragseconomie, is gamification een vrij nieuwe term die meer gebruikt wordt binnen experiential marketing. Gamification is nog een vrij nieuw begrip waar nog niet heel veel kennis van is, terwijl nudging (sinds de komst van het boek Nudging van Richard Thaler in 2008) een populaire beïnvloedings-techniek is. 

In deze whitepaper, bestemd voor innovatieve marketeers en app designers, worden aan de hand van inspirerende praktijkvoorbeelden en onderzoek de definities en toepassingen van zowel nudging als gamification uitgelegd. Vervolgens zal getoond worden hoe nudging en gamification technieken samen gebruikt kunnen worden in een app design om op die manier de voordelen van beide technieken te versterken.”

Nieuwsgierig geworden? Klik hieronder op de link om de whitepaper te lezen. 

Gamification & nudging; hoe nudging en gamification elkaar kunnen versterken in jouw app design. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *