Call-to-actions van websites optimaliseren – whitepaper

Een benadering vanuit behavioural design & het Fogg Behavior Model

In onderstaande whitepaper wordt er dieper in gegaan op de psychologische aspecten die komen kijken bij call-to-actions. Het is een informatief document bedoeld om jou kennis te vergroten op dit vakgebied. Hieronder staat de samenvatting van de whitepaper. Ben je nieuwsgierig? Klik dan op “Download” onderaan de blogpost om het volledige document te bekijken.

Overal worden mensen overtuigd, zowel online als offline. Een heel specifiek gebied hierin zijn call-to-actions. Vaak omschreven als de knoppen van een website waar de gebruikers mee kunnen interacteren. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bezoekers op deze call-to-action gaan klikken? Welke psychologische aspecten komen hierbij kijken? We nemen een duik in de randvoorwaarden van call-to-actions. De tekst, de kleuren en de vorm moeten allemaal in overeenstemming zijn. Denk ook aan jouw doelen en aan die van jouw bezoekers. Er wordt een kleine basis gevormd over hoe gedrag werkt en hoe je dit kan toepassen in jouw call-to-actions. En tot slot kijken we naar het model van Dr. BJ Fogg. Zijn model zegt dat de gewilde actie afhangt van de motivatie, het ‘kunnen’ van de gebruiker en de trigger die bij deze actie hoort. Hij stelt dat de kans op de gewenste actie het grootst is als deze drie elementen in harmonie zijn met elkaar.

Deze whitepaper is bedoeld voor websitebouwers en websitebeheerders. Met de informatie uit deze whitepaper kan je straks, met wat oefenen, de beste call-to-actions bedenken. En weet je dankzij handige checklist met welke (psychologische) aspecten je rekening moet houden tijdens het maken van een call-to-action.

Klik hieronder op de “Download” button om de whitepaper te lezen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *