My Jewellery: een ster in ephemeral marketing

My Jewellery, het merk met de meest trendy sieraden, fashion en accessoires. Naast een populaire webshop hebben zij elf fysieke winkels door het hele land. My Jewellery is de laatste jaren uitgegroeid tot een groot succes. Niet alleen de winkels en webshop zijn populair, ook de social media van dit merk zijn booming. Maar hoe zorgt My Jewellery ervoor dat hun instagramvolgers actief en geboeid blijven? En wat kan jouw bedrijf hiervan leren? Lees het in dit artikel.

Met maar liefst 333.000 duizend volgers op Instagram, kunnen wij concluderen dat My Jewellery goed weet waar zij mee bezig zijn in de ‘online-wereld’. Dagelijks plaatsen zij de laatste trends, tijdelijke kortingen, nieuwe artikelen en foto’s van tevreden klanten op hun socials. Buiten deze foto’s en video’s op hun tijdlijn, focust My Jewellery zich vooral op hun Instagram stories. Met deze foto’s en filmpjes die 24 uur zichtbaar blijven maakt dit merk optimaal gebruik van ephemeral content en ephemeral marketing.

De term ephemeral marketing begint langzaam door te dringen en is onmisbaar in jouw online strategie. Wanneer deze term nog onbekend in de oren klinkt, raad ik je aan het vorige artikel te lezen. Ephemeral content is, kort uitgelegd, content die vluchtig verschijnt en daarna weer verdwijnt. Voorbeelden van wat hier naadloos op aansluit zijn verschillende vormen van Instagram stories. Geen simpele foto’s, maar een doordachte strategie om optimaal gebruik te maken van deze functie op Instagram. En My Jewellery weet hier goed mee om te gaan.

Bron: Instagram My Jewellery

Speciale prijs

Regelmatig plaatst My Jewellery Instagram stories over tijdelijke kortingen en speciale prijzen. Deze kortingen en aangepaste prijzen creëren een gevoel van urgentie en tijdsdruk bij hun volgers. Door deze prijsaanpassing wordt de drempel om tóch dat ene leuke armbandje of setje oorbellen te kopen verlaagd. Door gebruik te maken van deze ’24-uurs functie’ op Instagram stijgt de verkoop van het desbetreffende product. Dit komt doordat de volgers van My Jewellery tijdelijk getriggerd worden met kortingen, die in het algemeen lastig te weerstaan zijn.

Is jouw bedrijf gefocust op de verkoop van producten of diensten? Probeer dan eens Instagram stories. Instagram stories zijn de perfecte manier om tijdelijke kortingen en speciale prijzen te tonen aan jouw volgers!

Bron: Instagram My Jewellery

Get featured

Een andere rubriek die My Jewellery inzet om betrokkenheid van hun volgers te creëren is de ‘get featured’ mogelijkheid. Wanneer volgers foto’s plaatsen op hun eigen tijdlijn met My Jewellery producten en deze taggen, maken zij kans om te verschijnen op het account van My Jewellery of in hun Instagram stories. Buiten dat dit volgers aanspoort om jouw merk gratis te promoten, vergroot het ook de betrokkenheid van de doelgroep.

Volgers de kans geven om uitgelicht te worden op jouw Instagram profiel door foto’s van jouw merk te plaatsen, is een erg slimme en voordelige manier van social media marketing.

Bron: Instagram My Jewellery

Swipe up’s

Swipe up’s zijn dé manier om leads te generen naar jouw website. Met swipe up’s kan je oneindig veel Instagram stories maken. My Jewellery linkt hun stories door naar nieuwe collecties, producten die weer ‘back in stock’ zijn, kortingen, tijdelijke acties en de favoriete producten van klanten. My Jewellery weet al goed hoe zij moeten omgaan met deze swipe up’s en maakt daar enthousiast gebruik van.

Maak het volgers gemakkelijk om jouw website te bezoeken. Door een link te plaatsen in een Instagram story komen lezers in één ‘swipe’ op jouw website. Herinner hen eraan dat je een website hebt! Door deze swipe up’s worden volgers geprikkeld om regelmatig jouw website te bezoeken en zal het bezoekersaantal groeien.

Bron: Instagram My Jewellery

Behind the scenes

Het laatste voorbeeld waar My Jewellery slim gebruik van maakt, is de ‘behind the scenes’ mogelijkheid. Door in hun Instagram stories een kijkje achter de schermen van My Jewellery te geven, betrekken zij hun volgers bij het bedrijf. Doordat de doelgroep van My Jewellery wordt betrokken bij het merk, voelen zij een connectie. Dit komt doordat zij langzaam het gevoel krijgen dat zij het merk ‘kennen’. Deze connectie zorgt ervoor dat hun volgers geïnteresseerd blijven in het merk en de relatie met de klant stijgt.

Naast kijkjes achter de schermen, werkt vragen stellen ook heel goed. Stel vragen met de makkelijke vragen-functie op Instagram en kijk wat jouw volgers willen. Betrek jouw volgers bij jouw bedrijf. Dit zorgt als het ware voor een betere ‘band’. Deze goeie band met jouw doelgroep is belangrijk voor de mate van tevredenheid onder de doelgroep.

Het continu prikkelen van jouw doelgroep door middel van ephemeral content is een gouden zet. Door deze vorm van marketing worden zij meer betrokken bij jouw bedrijf, enthousiaster over het merk en het allerbelangrijkste; regelmatig herinnerd aan het bestaan van jouw merk of bedrijf. My Jewellery weet hun doelgroep perfect te prikkelen met ephemeral marketing. Neem een voorbeeld aan dit bedrijf en probeer het uit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *