Onlinemarketing laten doen door Agency’s

Tijdens mijn vorige stage bij een evenementenbureau merkte ik op dat er weinig werd gedaan aan hun online marketing. De reden dat ik werd aangenomen als stagiair was ook om dit probleem te op te lossen. Toch wilde het personeel er geen tijd voor vrij maken. Dit kwam omdat ze andere prioriteiten hadden op de werkvloer. Ze moesten de evenementen in goede banen leiden en dat kost veel tijd. Hierdoor werd de digitale marketing aan de kant geschoven, terwijl het een belangrijk aspect hoort te zijn binnen een onderneming. 

Het komt vaak voor dat het personeel van bedrijven de digitalisering niet bij kunnen houden omdat het tempo van nieuwe ontwikkelingen te hoog is. Bedrijven die de kennis wel hebben en het ook bij kunnen houden, komen tekort aan tijd. Ze werken het liefst aan hun product / dienst waardoor hun onlinemarketing aan de kant wordt geschoven.

Dit is wat je als ondernemer moet voorkomen want digitale marketing is iets geworden dat elk bedrijf moet inzetten om te overleven. Consumenten zijn het vaakst en het makkelijkst te vinden op het internet. Hierdoor moet het bedrijf zelf ook online aanwezig zijn, zodat ze genoeg interactie kunnen hebben met hun doelgroep, hun merkimago goed kunnen houden, hun producten kunnen promoten, etc. Wanneer je dit aan de kant schuift, kan je de groei van je je bedrijf belemmeren.

Als het voor organisaties zelf niet mogelijk is om dit te realiseren, kunnen ze het uithanden laten nemen door verschillende soorten marketingbureaus. Onlinemarketingbureaus kunnen gespecialiseerd zijn in veel technieken zoals copywriting, websites onderhouden en vormgeven, maar ook digitale advertenties inzetten door middel van Facebookadvertentiebeheer.       

Facebookadvertentiebeheer               

Facebook heeft een eigen advertentiebeheer ontwikkeld waar iedereen, die een account heeft op het platform, digitale advertenties kan maken en publiceren. Met dit alles-in-een-hulpmiddel kun je advertenties maken, bepalen waar en wanneer ze worden weergegeven en de prestaties van je campagnes bijhouden. De advertenties kan een bedrijf dan publiceren op Facebook, Instagram, Messengers en in het Audience Network. Het Audience Network is het netwerk van Facebook binnen de digitale wereld. Je kan bijvoorbeeld advertenties inzetten op websites die binnen dit netwerk vallen.

Wat de tool effectief maakt, is dat het niet alleen digitale promotie biedt, maar het ook strategieën beschikbaar stelt voor de gebruiker. Als bedrijven doelen hebben opgesteld voor hun onlinemarketing kunnen zij binnen het advertentiebeheer beslissingen nemen die bij de doelstellingen aansluiten. Er moet bijvoorbeeld aangegeven worden wat het doel van de campagne gaat worden, wat het budget is en hoe die uitbesteed moet worden, wie je wil bereiken, etc.

Een ander voordeel dat Facebookadvertentiebeheer heeft, is dat het meer dan genoeg gegevens heeft over consumenten die online actief zijn. Dit maakt het advertentiebeheer van Facebook nog effectiever want je kan daardoor gerichter adverteren dan bij andere soortgelijke tools. Je bereikt de mensen die je daadwerkelijk wil bereiken. Daarnaast is dit ook de snelste manier want bijna elk consument is actief op Instagram, Facebook en Whatsapp en dit zijn ook platformen waar je op kan adverteren.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-2.png

Waarom een samenwerking aangaan met socialmediamarketingbureaus?

Ondernemingen kunnen hier hun voordeel uit halen omdat het ten eerste een goedkope investering is. Een Facebookcampagne kan voor tien euro al beheerd worden, dus dit soort agency’s kunnen niet te veel geld vragen. Hierdoor haalt het bedrijf er meer winst uit dan door een reclame te maken en die uit te zenden op de televisie.

Bovendien werk je met specialisten op het gebied van Facebookadvertenties waardoor je zeker weet dat jouw digitale campagnes resultaten gaan boeken. Door goed te communiceren met ze kunnen zij met de best mogelijke methode de doelen van een bedrijf realiseren.

Ten derde kan het bedrijf zelf de resultaten analyseren omdat Facebook alles bijhoudt en beschikbaar maakt voor organisaties om het in te zien. Hierdoor kunnen ze de voortgang van de advertenties analyseren wanneer zij willen en daardoor kunnen ze met het marketingbureau bespreken hoe ze verder moeten opereren.

Mogelijkheden met socialmedia-agency’s

Om te beginnen kan de bekendheid van een bedrijf vergroot worden. Een organisatie kan ervoor kiezen om het te doen door zoveel mogelijk mensen te bereiken op elk beschikbaar socialmediakanaal of door gericht te adverteren op de doelgroep.

Vervolgens kan een onderneming ervoor kiezen om het verkeer naar haar website toe te laten nemen. De agency zorgt er dan voor dat de advertentie wordt getoond aan mensen die snel tot actie overgaan. Hierdoor worden consumenten bereikt die gevoelig zijn voor call-to-actions en neemt het verkeer naar de website toe. Bekijk meerdere mogelijkheden hier

Kortom, als bedrijven hun onlinemarketing niet zelf kunnen uitvoeren, kunnen ze het uit handen laten nemen door socialmediamarketingbureaus. Zij kunnen door Facebook zijn advertentiebeheer zo effectief mogelijk adverteren. Hierdoor hoeven de ondernemingen alleen te overleggen wat ze willen bereiken met hun digitale marketing en kunnen ze zich verder concentreren op andere prioriteiten.

Als je geïnteresseerd bent geraakt in dit soort bureaus en wil je een samenwerking aangaan, contacteer mijn eigen bedrijf SPM Media dan door te mailen naar spm.media@outlook.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *