Sophie Vriend

Iedereen heeft wel eens gehoord van het Fyre festival. ‘The greatest party that never happend’. Hoe zat het ook al weer precies? Ik leg het even kort uit. Het was hét feest waarbij je eindelijk kon ontsnappen aan het oneindige nieuws op je tijdlijn. Grote namen zoals Kendall Jenner en Bella Hadid maakte reclame op social media doormiddel van een oranje vierkant. Er hing een aardig prijskaartje aan, maar dan zat je wel met reality sterren en modellen op een onbewoond eiland. Kort gezegd, het zou het beste festival in tijden worden, maar niets was minder waar. 

We weten dat het helemaal verkeerd is afgelopen. De luxe villa’s bleken noodtenten, de matrassen waren helemaal doorweekt en het enige wat je kon krijgen was een broodje kaas. We kunnen nog wel even doorgaan met wat ze allemaal verkeerd hebben aangepakt. Maar er is een ding dat ze heel slim hebben gedaan en dat is de socialmedia marketing. Maar waarom is het inzetten van social media zo belangrijk voor festivals? En wat is de beste manier?

Mijn naam is Sophie Vriend, 19 jaar en alweer derdejaars student Media, Informatie & Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik heb mij met veel plezier een half jaar mogen specialiseren in tv en radio. Naast school maak ik als freelancer bedrijfsvideo’s voor verschillende opdrachtgevers. Als ik niet met school of werk bezig ben kan ik uren door mijn tijdlijn scrollen of ben ik op een festival te vinden. Hoe leuk is het om mijn twee favoriete bezigheden te combineren!

Meer lezen? Check dan mijn andere berichten op micwatching.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *