Anniek Zorn

De 17-jarige leerling die het programma #BOOS inschakelde omdat hij het er niet mee eens was dat hij niet in korte broek naar school mocht komen, mag anderhalve week niet op school komen. Hij moest excuses maken aan de hele school of een andere school zoeken. 

In #BOOS van BNNVARA trekt Tim Hofman alles uit de kast om boze mensen ‘onboos’ te maken. Het zijn vaak spraakmakende afleveringen waarin een Ikea werknemer bijna moet huilen, Tim zijn kaak breekt en wel vaker de politie wordt gebeld als de filmploeg aankomt. Hierdoor is #BOOS al meerdere keren in het nieuws gekomen en heeft het zelfs voor een nieuw kinderpardon gezorgd. Maar hoe doet Tim dit toch? Hoe stelt hij een maatschappelijk probleem zo aan de kaak dat er ook echt iets gebeurd?

Mijn naam is Anniek Zorn, 22 jaar, geboren en getogen in Amersfoort en stiekem maak ik me een beetje druk om de toekomst. Ik ben een jonge mediaprofessional en ik hoop later een belangrijk onderwerp op zo’n manier te kunnen overbrengen dat het mensen niet alleen aan het denken zet maar ook daadwerkelijk er iets mee gaan doen. Momenteel ben ik derdejaarsstudente en volg ik de specialisatie ‘Digitale Mediastrategieën”. Ik leer hoe bedrijven hun strategie dusdanig opstellen zodat doelstellingen worden bereikt. Maar het lijkt me nu juist interessant om te kijken naar hoe bedrijven en non-profit organisaties hun media zo kunnen inzetten dat het mensen in beweging zet.

Vorig jaar heb ik stagegelopen bij een ontwerp- en marketingbureau die onder andere magazines maakte en uitgaf. Tijdens mijn stage vond ik het al erg interessant om te kijken wanneer iets “aanslaat” bij de doelgroep. Maar in dat geval gaat het om entertainment en niet om een maatschappelijk vraagstuk. Het verschil hierin is dat mensen in dat eerste geval naar iets kijken, lezen of luisteren voor hun plezier, terwijl bij een wat zwaarder onderwerp het makkelijker is om weg te kijken. 

Ik ga dus op zoek naar dé manier om mensen in beweging te krijgen voor verschillende onderwerpen. Heeft podcast hierbij de toekomst waarbij je volledig gefocust bent op wat je hoort en dus beter na gaat denken of blijft video het beste en blijven docu’s het beste hangen?

Meer lezen? Volg dan mijn artikelen op MICwatching

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *