Virgie Doornekamp

on

We hebben ons wel eens schuldig gemaakt aan ‘foodography’: a quick picture van het culinair hoogstandje dat op je bord ligt, in je favoriete restaurant. Het is nogal een kunst om een smakelijke foto te maken. Ik zie genoeg foto’s voorbijkomen op Instagram waarvan de belichting niet goed is, maar men het probeert te fixen door bijvoorbeeld de ‘Amaro’ filter te gebruiken. Als echte foodlover en Instagramexpert weet ik dat er genoeg applicaties zijn met nóg betere filters.

Tien jaar geleden begon ik mijn eerste bijbaantje in de horeca en heb ik het gebruik van de telefoon tijdens het uiteten zien toenemen. Als horecagelegenheid is het natuurlijk fantastisch dat al je gasten aangeven dat ze bij jou zijn wezen eten. Totdat je op de social mediakanaal van jouw restaurant kijkt en beseft dat er meer foto’s zijn geüpload door gasten dan door het restaurant zelf. Benieuwd, zoek je op Instagram naar het restaurant van je overbuurman. Al gauw zie je dat het restaurant meer dan 1000 volgers heeft met kwalitatieve goede foto’s.

Ik kan me heel goed inbeelden dat je als restauranthouder daar simpelweg geen tijd voor hebt. Als digitale mediaprofessional kan ik door middel van een aantal artikelen je daar op weg bij helpen.

Momenteel zit ik in mijn derde jaar aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik studeer Media, Informatie en Communicatie, tegenwoordig ook bekend als ‘Creative Business’. Door de jaren heen heb ik mij kunnen specialiseren in Digitale Media en Mediaondernemerschap.  Door de kennis die ik heb op gedaan tijdens mijn studie en de bijbaantjes, kan ik met zekerheid zeggen dat ik tot een passend advies kan komen.

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *