Marjolein Vogel

Muziek luisteren via Spotify en live gaan op Facebook, Instagram of YouTube: (live)streaming wordt volop gebruikt. Als mediagebruiker van deze platforms weet je niet beter. Maar niet ieder bedrijf maakt op dit moment optimaal gebruik van livestreaming, of gebruikt het niet eens.

Dit is natuurlijk zonde, omdat livestreaming naar mijn mening veel kansen kan bieden voor diverse ondernemingen. Mijn grootste vraag die ik hierover wil beantwoorden is: “hoe kunnen bedrijven livestreaming inzetten als marketinginstrument?” Want er is meer mogelijk dan alleen maar adverteren bij streamingdiensten. Zo zette BMW bijvoorbeeld de muziekstreamingdiensten Napster en Deezer in om waarde toe te voegen aan hun merk, door een app te ontwikkelen.

Mijn naam is Marjolein Vogel, 21 jaar oud en derdejaars student Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Vorig jaar deed ik de specialisatie Digitale Media en dit jaar ben ik druk bezig met de specialisatie Digitale Mediastrategieën. Naast (muziek)streaming zoals Spotify word ik, zoals je misschien al verwachtte, dus ook erg enthousiast van alles wat te maken heeft met digitale media. Op MICwatching ga ik schrijven over de kansen die livestreaming kan bieden voor bedrijven en hoe zij dit kunnen inzetten.

Wil je meer weten over dit onderwerp? Bekijk dan binnenkort mijn artikelen op MICwatching!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s