Tatyana Paula de Groot

In de 21ste eeuw is door middel van color grading een “nieuwe” wereld opengegaan. Je kan een afbeelding of video zo mooi maken als je maar wil, maar ook zo écht of rauw als je wil.

De color grading heeft veel impact op de boodschap die je wil overbrengen aan je publiek. Daarom is het belangrijk om te weten wat je publiek precies wil zien en hoe je precies de color grading toepast op jouw video.

Mijn naam is Tatyana Paula de Groot en ik ben 21 jaar oud. Momenteel ben ik een derdejaars Media, Informatie & Communicatie student. Ik weet, door persoonlijke ervaringen, dat je met behulp van color grading een heel ander verhaal kan vertellen en ik wil dat iedereen weet dat deze mogelijkheid binnen handbereik ligt. De kleur van jouw video heeft invloed op het gedrag van de kijker en dat kan heel veel verschil maken met het doel dat jij voor ogen hebt.

Color grading is iets wat tegenwoordig niet meer te missen is. Een millennial, zoals ik, wordt dagelijks geprikkeld door alle content die om mij heen geplaatst wordt. Één klik op YouTube of lopend op straat, niet alles trekt mijn volledige aandacht. Maar een prachtig of juist eng beeld, met springende of juist sombere kleuren, daar maak ik tijd voor vrij om naar te kijken.

Ik heb al ervaring opgedaan in mijn vrije tijd en tijdens mijn studie, door met mediaprofessionals mee te lopen. Wat mij vaak opvalt in het werkveld, is dat er niet veel mensen gespecialiseerd zijn in color grading. Dat is de reden dat ik mijzelf het color graden heb aangeleerd. Vaak denken de kleine bedrijven dat het color graden alleen voor de grote bedrijven, zoals “Warner Bros” of “Nike”, weggelegd is. Dit is natuurlijk niet zo. Elk bedrijf kan hun video laten color graden. Ik observeer graag wat het publiek aantrekkelijk vindt om naar te kijken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s