Martijn in ’t Veld

on

Social media, wellicht een psychologisch spelletje tussen gebruikers die hun beste kant willen laten zien? Ik doe niet mee aan dit spelletje. Ik kijk vooral naar de voordelen die social media met zich meebrengen voor bedrijven.

Een groot netwerk aan personen die te bereiken zijn vanaf een simpele laptop, dát is social media. Bedrijven zijn er dan ook vaak niet van bewust dat de juiste campagne van grote invloed kan zijn op factoren als bereik, sales, conversie of bijvoorbeeld klantrelaties.

Mijn naam is Martijn in ’t Veld, geboren in 1997. Ik heb verschillende socialmediaprofielen, ik gebruik deze om mijn online vindbaarheid te verbeteren. Tijdens mijn stage bij het boekingskantoor StudentEvent heb ik nieuwe socialmediatrends toegepast om engagement met de doelgroep te vergroten. Afbeeldingen waarin de gebruiker een vraag werd gesteld zorgden voor een groter aantal reacties, likes en shares. Wat in verband met het algoritme van Facebook zorgde voor een enorm bereik.

Naast social media grijpen vooral de disruptieve technologieën mijn aandacht. Blockchain, AI en IOT spreken mij aan. Ik voel me soms dan ook meer een ICT’er met een groot hart voor media, dan bijvoorbeeld een content maker. Ik kijk namelijk liever naar het grotere plaatje, dan naar de content zelf. Dat er technologieën bestaan die voor een wereldwijde revolutie kunnen zorgen, vind ik indrukwekkend.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s