Joske Kardol

We kijken steeds minder televisie. In 2017 keek de gemiddelde Nederlander 178 minuten televisie per dag. Dat is 3% minder dan het jaar daarvoor (Kijkonderzoek, 2018). De komst van internet heeft ervoor gezorgd dat we zelf kunnen bepalen wat we wanneer willen zien. We zijn niet meer afhankelijk van vaste dagen en momenten waarop een programma wordt uitgezonden. Waarom zou je een zaterdagavond thuis blijven om Wie is de Mol? te kijken, als je dit net zo makkelijk zondagmiddag terug kunt kijken?

Naast de trend om programma’s terug te kijken, krijgen kanalen als Netflix, Videoland en YouTube steeds meer de overhand. Eind oktober 2017 maakte YouTube bekend dat huishoudens dagelijks honderd miljoen uur video op het grote scherm kijken. Een jaar daarvoor was dit nog 70% minder (Media, 2017). Deze ongekende aantallen bieden ook kansen voor merken. Als men zo veel tijd spendeert aan het kijken naar YouTube video’s, is dat een ideale plek om je (potentiële) klanten te bereiken. Maar hoe doe je dat? Hoe kan een YouTube-kanaal jouw merk verder helpen?

Mijn naam is Joske Kardol (21) en ik studeer aan de Hogeschool van Amsterdam. Momenteel zit ik in mijn derde jaar van de opleiding Media, Informatie & Communicatie, waar ik de specialisatie Digitale Mediastrategieën volg. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in het verhaal achter een video. Hoe is dit idee tot stand gekomen? Hoe ging het er achter de schermen aan toe? Door deze studie vind ik de antwoorden op deze, en nog vele andere, vragen die mij boeien.

Als mediastudent ben ik op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de digitale wereld.
Door deze opgedane kennis kan ik helpen jouw merk op de kaart te zetten door middel van een YouTube-kanaal.

Nieuwsgierig geworden? Volg mijn artikelen op MICwatching of neem een kijkje op mijn LinkedIn-pagina!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s