9 manieren om brand awareness te vergroten voor je merk.

Voor jou als young professional is het belangrijk om je merkbekendheid te vergroten bij je potentiële klanten. Hoe groter je naamsbekendheid onder deze groep, hoe groter de kans dat jouw product of dienst gekocht zal worden. Hieronder help ik je, door middel van 9 tips, hoe jij je brand awareness kunt vergroten.

1. Creëer een categorie, geen merk

Overtuig jouw fans dat je de grootste en beste marktleider bent in jouw expertise. Is dit te hoog gegrepen of is de markt te groot? Maak van jezelf een niche en zorg ervoor dat je de belangrijkste niche bent die jouw fans nodig hebben. Denk dus groter dan alleen het merk zelf. Verbreed je vissie op een grotere markt.

2. Wees de expert in jouw categorie

Stap je liever in een auto met iemand die een ervaren bestuurder is of iemand die helemaal niet kan rijden? Deze metafoor is een vraag die je prospects zichzelf zullen stellen. Maak van jouw bedrijf de expert in en rondom je vakgebied. Het respect en vertrouwen van consumenten in jouw bedrijf en product of dienst zal groeien.

3. Onderwijs!

Het maakt niet uit wat je verkoopt of biedt, als je net zo goed bent als jij denkt dat je bent, is er know-how te delen over je product. Zorg ervoor dat je klanten vragen over je product of dienst stellen en zorg ervoor dat je ze kunt beantwoorden. Let op waar je doelgroep naar op zoek is en geef de beste antwoorden. Vertaal deze antwoorden in infographics, beschrijvingen, video’s of andere inhoud die consumenten helpt bij hun betrokkenheid. Niet alleen de merkbekendheid zal toenemen, ook het website verkeer zal toenemen.

4. Wees leuk!

Vermaak je publiek met jouw inhoud en je krijgt waardevolle aandacht. Spreek hun taal, wees aardig voor ze en creëer positieve content. De volgende keer ben jij het bedrijf waar potentiële klanten gelijk aan zullen denken wanneer zij jouw product of dienst nodig hebben en niet aan je concurrenten.

5. Wees net zo waardevol voor je klanten als dat zij voor jou zijn.

Om een ​​goede relatie met je doelgroep op te bouwen, moet jij jezelf blijven afvragen wat de behoeften en ook zorgen zijn van jouw doelgroep. Wat zit er voor hen in? Maak jezelf beschikbaar en transparant. Als je wilt dat klanten loyaal aan jou worden, wees dan loyaal tegenover hen.

6. Creëer waarde die jouw bedrijf onderscheidt

Wat is jouw USP? Lever je snel of is jouw CRM sterker dan die van andere bedrijven? Jouw waarde moet doordringen in wat je communiceert met jouw klanten en jouw bedrijf.

7. Maak een goede website

Klinkt logisch, maar toch belangrijk om op te noemen. Een up-to-date website zal de verkeersstroom vergroten en de bouncepercentages verlagen. De kans om potentiële klanten te converteren neemt toe. Besteed aandacht aan webdesign. Hou het simpel. Benadruk ook jouw USP’s.

8. Wees actief op sociale media

Maar eerst onderzoek om erachter te komen welke sociale mediakanalen effectief zijn voor jouw bedrijf. Niet elk platform voor sociale media is relevant. Het is een verspilling van tijd en geld en kan zelfs je imago schaden. Gebruik verstandig je social media-kanalen.

9. Maak inhoud eWOM waardevol

Positieve merkbekendheid is vaak het gevolg van eWOM. Zorg ervoor dat de inhoud die je maakt je doelgroep activeert om de inhoud te delen en te onthouden. Het is zo gemakkelijk om potentiële consumenten te controleren en te bereiken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s