Storytelling door Instagram Stories

 

Leerling overtreft de meester. Het is al een tijdje zo dat Snapchat is ingehaald door Instagram. Instagram is op het moment dé hotspot om jouw verhaal te delen. Instagram Stories de na-aper van Snapchat maakt het nog makkelijker om aan storytelling te doen door middel van bewegend beeld. En nu de hamvraag, waarom moet jij als marketeer gebruik maken van Instagram Stories?

Storytelling tool

Instagram Stories is de perfecte tool voor storytelling, maak hier dus gebruik van! Ga backstage, laat de gezichten zien achter het merk of geef voorproefjes weg van je nieuwe collectie. Dit zijn enkele ideeën, maar je kan hier zelf ook creatief in zijn.

Een dagje geen inspiratie voor een filmpje? Geen probleem! Maak een Boomerang of een gifje.

Bedenk zelf formats en probeer consistent te zijn. Een dagje geen inspiratie voor een filmpje? Geen probleem! Maak een Boomerang of een gifje. Onthoud wel dat je content op een mobiel wordt weergeven, dus film horizontaal. Plaatjes uploaden kan natuurlijk ook, maar probeer toch meer videocontent te uploaden via Instagram Stories, want dat werkt beter. Het handige van Stories is dat je links kan delen en mensen makkelijk door kan versturen naar je website. Een verhaal blijft maar 24 uur online en dat is niet erg, want je kan je verhalen opslaan en later weer posten. Instagram laat je ook heel makkelijk verhalen delen op Facebook. Zo hoef je niet bang te zijn dat je content ook voor Facebook nog hoeft te maken.

2DAAA6C200000578-3284777-In_a_video_demonstrating_Boomberang_s_features_a_man_is_shown_th-a-3_1445526581497

Adverteren tussen Stories

Adverteren is een belangrijk element, wat natuurlijk niet vergeten mag worden. Adverteren tussen de stories is puur om bereik te creëren, je kan tijdens het adverteren geen links plaatsen. Links plaatsen kan dus alleen tijdens je eigen verhalen. Wanneer je opzoek bent naar meer bereik, dan is adverteren tussen stories door, een goed idee. Een kleine uitleg van wat adverteren tussen stories door nou eigenlijk is.

 Een tip maak niet hele ‘flashy’ en drukje filmpjes, maar probeer juist heel erg persoonlijk en menselijk te zijn, alsof het een verhaal is van een andere Instagrammer.   

Instagram laat je advertentie zien tijdens dat een gebruiker bezig is met verhalen aan het kijken van andere Instagrammers. Een nadeel van deze manier van adverteren is dat je echt indringt op een privé moment. Een tip maak niet hele ‘flashy’ en drukje filmpjes, maar probeer juist heel erg persoonlijk en menselijk te zijn, alsof het een verhaal is van een andere Instagrammer. Je moet de juiste balans vinden tussen te druk en te saai, want een story overslaan is binnen een seconde gebeurd. Het is natuurlijk zonde van je geld als je een saai filmpje maakt en niemand er uiteindelijk naar kijkt.

Videocontent

Heel leuk dat storytelling, maar waarom moet dit voornamelijk met videocontent? Videocontent is de toekomst en omdat mensen visueel ingesteld zijn, wordt video makkelijker onthouden. Uit onderzoek van HighQ blijkt dat 69 procent van marketing, sales en andere communicatieprofessionals al gebruik gemaakt van videomarketing. Een op de vijf bedrijven die Instagram Stories gebruikt heeft eerder de kans om in contact te komen met volgers. Volgers sturen sneller een berichtje naar bedrijven die actief zijn op Instagram Stories. Als marketeer moet je inspelen op deze trend en ervoor zorgen dat je genoeg ideeën hebt om in te spelen op de behoefte naar videocontent.

In the moment

Onderzoeksbureau Cisco voorspelt dat in de nabije toekomst het internetverkeer voor 80 procent video is en 13 procent is livevideo.

Consumenten hebben behoefte aan in-the-moment-content.

Instagram heeft ook een livefunctie, doe hier je voordeel mee, want dit is de perfecte behoefte aan in-the-moment-content. Instagram heeft een nieuwe functie geïntroduceerd, je kan nu zelfs livestreams opslaan.  Met deze nieuwe optie kan je dus ook je volgers voorproefjes geven van hoe het eraan toe gaat tijdens jouw livesessie. Tijdens een livesessie hoef je dus niet bang te zijn dat je extra hoeft te filmen, omdat je al die verbluffende momenten nu ook achteraf in je story kan plaatsen.https---blueprint-api-production.s3.amazonaws.com-uploads-story-thumbnail-30646-d8218aec554343d68e65ec07eec0898c.png

 

En nu zelf aan de slag!

Als marketeer geeft Instagram je de perfecte tools om in te spelen op de behoefte naar videocontent. De tools Boomerang, Hyperlapse en Live zorgen ervoor dat iedereen beeldcontent kan maken die jouw doelgroep interessant vindt. Je hoeft natuurlijk niet het wiel uit te vinden, spiek vooral wat andere merken doen en laat je inspireren. Ga brainstormen, bedenk formats en onderwerpen die je gaat behandelen. Wees consistent probeer Instagram stories te integreren in je contentplanning, zodat je genoeg content hebt om te plaatsen. Succes met storytelling!

 

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s