Waarom goede kwaliteit content voor travel bloggers zo belangrijk is

on

Het is belangrijk om goede kwaliteit content te leveren. Content wordt ook wel ‘Content is King’ genoemd. Maar waarom eigenlijk, waarom is het cruciaal om goede kwaliteit content te publiceren? En waarom dan vooral voor de travel bloggers?

Ten eerste, wat is content nou eigenlijk? Content is een verzamelnaam voor informatie die je online met elkaar kunt delen. Content kan geschreven tekst zijn, maar kan ook beeld en geluid bevatten. Denk aan video’s, foto’s, geluidsfragmenten en een infographic. En ten tweede, waarom is content zo belangrijk? Dat is omdat content, woorden, afbeeldingen en zelfs kleuren belangrijk zijn voor de klantervaring, voor zowel de vindbaarheid en het behalen van beter online marketing resultaten maar ook voor het generen van conversies.

Iedereen droomt er natuurlijk van om betaald de wereld over te reizen en dus deel jij jouw foto’s op Instagram op hoop je dat je ontdekt wordt. Maar er bestaan al tig Instagram accounts met de zelfde kiekjes van de zelfde plaatsen. Een populaire en betaalde travel blogger word je dus niet zomaar. Er zit veel tijd achter, je moet je niche vinden en reizen moet natuurlijk je passie zijn. Ook is het belangrijk om goede kwaliteit content te publiceren. En ik zal voor jou op een rijtje zetten waarom content zo belangrijk is voor een travel blogger.

1. Goede kwaliteit content onderscheidt je van anderen.
Als jij graag een travel blog wilt beginnen moet je onderscheidend zijn van alle andere bestaande travel bloggers. Je wilt natuurlijk niet dezelfde content gaan plaatsen als alle andere, want dan val je ook niet op. Goede kwaliteit content brengt ook de kundigheid en kennis van jouw organisatie en mensen onder het voetlicht.

2. Geeft een reden om mensen terug te laten komen
Goede en interessante content geeft ook de reden waarom mensen bij jou terug komen of jou gaan volgen op social media. Als mensen jou interessant vinden, willen ze meestal meer dingen weten over jou en jouw leven. Ze drukken dan op het volgen knopje bij Instagram en gaan je blogs lezen waar je alles laat zien van jouw leven tijdens het reizen.

 3. Mensen beschouwen jou als expert
Hoe meer informatieve en waardevolle online content je publiceert, hoe meer je branche je website als een expert zal beschouwen, hoe sneller je misschien opdrachten kan binnen slepen als travel blogger. 

 4. Het publiek op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen.
Nog een goede reden om je website met waardevolle online content te publiceren is om je publiek op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen binnen de branche. Daarmee ontwikkel je ook nieuwe online content waarmee je bezoekers tot kopers kunt verleiden. Zo heb je het populaire reiskoppel Jack Morris en Lauren Bullen, ook wel @doyoutravel en @gypsea_lust genaamd op Instagram. Zij slepen veel opdrachten binnen van verschillende bedrijven en organisaties om de mooiste plekjes te bezoeken over de hele wereld. Per post op Instagram verdienen zij ongeveer 7500 dollar. Wat zij ook doen is hun eigen filters verkopen die zij toepassen op hun eigen foto’s. Volgers kunnen dan een pakket kopen voor 77 dollar en dan toepassen op hun eigen foto’s. Filter toepassen op je foto’s zijn tegenwoordig erg populair geworden, dus het is super handig dat Jack en Lauren dit doen. Verdienen ze er ook nog een mooi zakcentje aan.  

5. Goede content zorgt voor veel mond- tot- mond reclame.
De krachtigste vorm van reclame is nog altijd mond-tot-mond reclame. Met goede content geef je je doelgroep een reden om op social media over jouw merk, product of dienst te praten. Zo werk je aan je online zichtbaarheid en bouw je aan naamsbekendheid, je merk en je imago. Zo vertel ik ook aan mijn vrienden over de jaloersmakende foto’s van Jack Morris en Lauren Bullen. Zo wil ook wel een paar van die mooie plekken van de wereld bezoeken. Maar dat word voor mij nog even sparen.

6. Goede content zorgt voor vragen en/ of misschien een opdracht
Content die jouw doelgroep raakt en aanspreekt zorgt waarschijnlijk voor vragen of op termijn misschien zelfs een opdracht. Websitebezoekers raken getriggerd, vinden de oplossing voor hun problemen of raken geïnspireerd. Met goede content kun je bezoekers dus stimuleren om tot actie over te gaan. Zo heeft The Bucket List Family (@thebucketlistfamily) het ook gedaan. The Bucket List Family is een populaire familie die reizend (en betaald) de wereld over gaan. Ze houden al hun avonturen bij op hun blog en op social media. The Bucket List Family eerst baantje was in een prachtige plek in Thailand. Het bedrijf had hun accounts gecheckt en was lovend over hun content, omdat hun content van goede kwaliteit was en omdat het bedrijfsmerk goed paste bij hun image besloten ze om met The Bucket List Family samen te werken.

Goede content is dus belangrijk als jij een travel blogger wilt worden. Het zorgt voor vindbaarheid, waardering en misschien wel opdrachten van bedrijven en organisaties die jou willen sponsoren.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s