In 5 stappen naar een scrollytelling project [infographic]

Scrollytelling: een mix van scrollen en storytelling. Dit zijn twee hele belangrijke begrippen voor online succes, maar is het ook iets voor jou? Lees snel verder en ontdek of jij scrollytelling uit kan rollen binnen jouw organisatie.  

s_1

Een goed verhaal is het overbrengen van een boodschap waarmee je de lezers intrigeert, informeert of vermaakt. Mensen willen zich identificeren met een organisatie en met een aantrekkelijk verhaal wordt informatie makkelijker te slikken.

s_2

Uiteraard begrijpen we dat velen schrikken van het praktische gebruik van scrollytelling, maar het is eigenlijk heel eenvoudig: geef de controle aan de lezers, zij moeten het gevoel hebben dat ze iets aan het doen zijn. Jij moet hen informatie voorschotelen waardoor ze willen blijven scrollen om steeds een beetje meer over het verhaal te weten te komen. Er zijn onbeperkte manieren om scrollytelling te gebruiken, hier zie je een aantal voorbeelden van hoogstaande scrollytelling projecten die je direct voorzien van een boost aan inspiratie.

s_3

Hopelijk ben je nu genoeg voorbereid om de juiste scrollytelling-beslissingen te maken en heb je zin om aan de slag te gaan. Het kan ook zijn dat scrollytelling op dit moment niet geschikt is voor jouw organisatie, maar zoals je op MICwatching ziet zijn er nog genoeg andere opties om jouw content te boosten.

Wil je alle ins-en-outs van scrollytelling nog eens rustig doornemen? Lees dan dit artikel en laat je inspireren.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s