Yvette-Valerie Kok

Staande in een overvolle metro, in de rij bij de kantine of onderweg naar mijn volgende les. Elk klein moment van de dag gebruiken om mijn social media te checken. Heeft iemand mijn foto geliked? Hoeveel mensen hebben mijn Instagram-story al bekeken? En heeft Daily Paper zijn nieuwste collectie al gedropt?

Bedrijven hebben het inmiddels wel door: Instagram is hier om te blijven. Van jong tot oud en man of vrouw, haast elke doelgroep is online te vinden.  Instagram biedt een platform waar zij zich kunnen uiten. Waar is iemand, wat doet hij/zij en met wie? Maar bovenal, waar ligt de interesse van de consument?  Anno 2017 hebben we zoveel kennis van onze doelgroep, maar waarom spelen we hier dan niet zo efficiënt mogelijk op in?

Mijn naam is Yvette Valerie en ik ben een social mediamanager bij een wekelijks feest in Amsterdam. Wij houden dagelijks in de gaten welke artiesten het populairste zijn onder onze doelgroep. Dit kan op verschillende manieren. In eerste instantie krijgen wij verzoeken binnen van artiesten die de doelgroep wil zien. Daarnaast houden wij in de gaten welke andere grote platformen onze doelgroep volgt. Zo kunnen wij checken waar de huidige interesses en wensen van onze doelgroep ligt. Hier passen wij ons vervolgens op aan.

Ik merk dat Instagram een steeds grotere rol krijgt voor bedrijven, maar hier lang niet altijd maximaal gebruik van wordt gemaakt. Voor ‘MIC Watching’  ga ik artikelen schrijven over het toepassen en efficiënt gebruiken van Instagram als business-tool. Is jouw Instagram aan een verbouwing toe of ben je van plan om Instagram in te gaan zetten als jouw online gereedschap? Blijf mijn content in de gaten houden!

 

Yvette Valerie

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s