Bas Roodbeen

Als Inbound Content Marketeer merk ik dat marketing na een lang stadium van stilstand eindelijk weer in beweging is. Het afgelopen jaar vinden er zoveel veranderingen plaats dat marketeers het nauwelijks kunnen bijbenen. Traditionele reclame werkt steeds minder goed, met als gevolg dat er meer wordt geadverteerd. Zelf ervaar ik dat deze advertenties vaak niet relevant zijn en mij eigenlijk alleen maar storen. De gevolgen hiervan zijn dan ook duidelijk zichtbaar, mensen wapenen zich tegen reclame en de geloofwaardigheid neemt af. De consument roept: “Ik zoek zelf wel uit wat goed voor mij is” en begint zijn zoektocht naar een dienst of product online. Inmiddels ben ik er van overtuigd dat content marketing de manier is om de klant centraal te stellen en tot je te binden. Er wordt momenteel dan ook meer content geschreven dan ooit tevoren, ‘content is king’ roept iedereen.

Het leuke aan content is dat het vrij eenvoudig te maken is, denk bijvoorbeeld aan een blog, whitepaper of video. De uitdaging hierbij, tevens hetgeen dat mij zo aanspreekt binnen content marketing, is het vasthouden van aandacht. Wanneer ik het internet afstruin op zoek naar informatie over bijvoorbeeld een product, haak ik vaak al snel af. Zodra een tekst niet lekker leesbaar is, door bijvoorbeeld incorrect Nederlands of te lange zinnen verlies ik mijn aandacht.

Maar hoe zorg ik er dan voor dat de consument mijn blog of video wel volledig leest of bekijkt? Dit vraagstuk heeft mij het afgelopen jaar enorm bezig gehouden en samen met mijn collega’s ben ik op zoek gegaan naar de gouden formule van ‘goede content’. De komende weken zet ik al mijn kennis zwart op wit en leg ik uit hoe je content schrijft die afgestemd is op je persona en een duidelijke boodschap overbrengt.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s