Anne Fleur van Grootel

Het is tegenwoordig steeds lastiger om je als organisatie onderscheidend te maken in de markt. De meeste marketingtechnieken lijken passé en social media maakt je wel zichtbaar, maar niet onderscheidend. Hoe haal je het beste uit je organisatie en hoe word je wel weer onderscheidend? Om je daarmee een handje op weg te helpen zal ik de komende tijd met veel plezier verschillende artikelen publiceren over tips en tricks van promotie via online kanalen.

Ik ben Anne Fleur van Grootel en studente Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Hier worden studenten opgeleid tot een media professional en in mijn geval is dit op het gebied van digitale media. Ik heb me gespecialiseerd in digitale media en digitale mediastrategieën. Als ik niet slaap dan ben ik wel op het internet te vinden en daar ben ik in mijn generatie zeker niet de enige in. Ik ben om die reden benieuwd hoe dit kan en op welke manier (vooral) social media invloed heeft op ons mensen.

De studie MIC sluit dan ook volledig aan op mijn baan als Social Media Marketeer. Ik vind het geweldig om verantwoordelijk te zijn voor de content die te zien is op de social mediakanalen van (grote) bedrijven, de reputatie zo positief mogelijk te krijgen, te zorgen voor tevreden consumenten en het monitoren van resultaten. Reputatiemanagement binnen social media is dan ook echt iets wat mij aanspreekt. Ik heb de afgelopen jaren ook ervaring opgedaan als online marketing medewerker bij een marketingbureau en webshop.

Ik deel mijn expertise op het gebied van social mediamarketing op MIC Watching. Denk hierbij bijvoorbeeld aan tips en tricks over hoe je het beste deze platformen kunt inzetten voor een evenement en dan het liefst zonder dat je vervelend wordt voor je doelgroep. De onderwerpen van mijn content zijn dan ook promotie op social media en daarbij is mijn invalshoek: ‘Hoe kun je een event met het gewenste effect online promoten?’

Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik zelf ook in de evenementenbranche zit en daarbij (bedrijfs/event)promotie vaak als negatief ervaar, zie dat bedrijven organisch niet ver komen en feesten daarmee niet druk bezocht worden. Mensen om mij heen kunnen deze mening vaak met mij delen en dat maakt het voor mij extra interessant. Het gevolg hiervan is dat een bedrijf volgers kan verliezen en dat is natuurlijk het tegenover gestelde van wat je wilt bereiken op social media, of überhaupt kanalen waar je je content/informatie deelt.

Nieuwsgierig naar deze tips en tricks? Lees dan mijn artikelen. Meer over mij weten? Bekijk dan hier mijn LinkedIn

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s