Marleen Stoop

Je verzekering even appen over die laatste afschrijving, of je tandartspraktijk snel even appen wanneer je langs kan komen vanwege een plotselinge ontsteking. Gemak dient de mens. Het is een prettige ontwikkeling dat steeds meer bedrijven te bereiken zijn via WhatsApp. Maar hoe ga je als bedrijf om met WhatsApp voor je klantenservice? Hoe zet je het succesvol in en wat zijn de valkuilen?

Zelf vind ik het velen malen makkelijker om via WhatsApp, Messenger of een chat een vraag te stellen dan via email, of erger nog, via de telefoon (een uur in de wacht is mij helaas niet vreemd). Laatst nog, toen ik aan het oriënteren was voor een nieuwe laptop, vroeg ik LEAPP via WhatsApp of ze aan studentenkorting deden. Nog geen half uur later kreeg ik een appje terug. Het antwoord was helaas nee, maar ik kon wel snel door met mijn zoektocht.

Mijn naam is Marleen Stoop en ik ben een Digital Generalist, wat inhoudt dat ik zowel een brede interesse heb in digitale media, als een grondige kennis in deze continu veranderende online wereld. Zo hou ik me onder andere bezig met webcare. Voor het Digital Life Centre in Amsterdam heb ik een social media plan ontworpen waarin ik naast andere tools ook webcare heb ingezet. De doelgroep van dit lab, studenten van de Hogeschool van Amsterdam, konden een aantal keer een dag lang via Facebook en Messenger al hun vragen stellen over de minoren die dit lab aanbiedt. Niet alleen kreeg het lab op deze manier interactie met hun doelgroep, ook werd een relatie met de doelgroep aangegaan, of zelfs sterker gemaakt.

Ik vind het interessant om te kijken waar de kansen liggen bij WhatsApp als webcare tool. Voor mijn aankomende artikel ga ik in dit onderwerp graven naar de mogelijkheden en de keerzijdes, en wanneer WhatsApp een toevoeging voor je bedrijf is of een blok aan je been.

Als je van plan bent om WhatsApp te gebruiken voor je klantencontact, of als je dit al doet, houd dan mijn content op MICwatching in de gaten voor nieuws en tips hoe je dit kanaal succesvol in kan zetten.

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s