Marise van Straalen

Een creatieve doorzetter, dat is hoe ik mijzelf als derdejaars Media, Informatie en Communicatie student omschrijf. Ik ben Marise van Straalen en ik studeer aan de Hogeschool van Amsterdam. In mijn tweede jaar ben ik actief bezig geweest met de specialisatie Media Marketing en voor het derde jaar is mijn keuze gevallen op de specialisatie Digitale mediastrategieën.

Tijdens mij stage bij de film en dvd-distributeur Source 1 Media, is mijn interesse gegroeid voor de wereld van social media. Tijdens mijn stage ben ik actief bezig geweest met het creëren van content voor verschillende social mediakanalen. Ik stond op dat moment niet in de schoenen als mezelf. De uitdaging is dan om content op de juiste tijd en voor de juiste doelgroep te maken, iets wat ik mega interessant vind!

Mijn eerste social media gebruik begon met het aanmaken van een Hyves profiel. Dit is al ruim 8 jaar geleden (Ja alweer 8 jaar geleden, de tijd gaat zo snel!). Datzelfde jaar werd het communicatiemiddel WhatsApp opgericht. Op dat moment was ik nog niet in een bezit van een smartphone, maar tegenwoordig kan ik niet meer zonder WhatsApp (en ook niet zonder mijn smartphone natuurlijk). Het is voor mij een communicatiemiddel waarbij ik contact kan houden met vrienden, familie en collega’s.

Tegenwoordig wordt WhatsApp niet alleen meer gebruikt om je vrienden een berichtje te sturen, maar ook als customer care service voor de klant van een bedrijf. Mijn interesse voor dit onderwerp kwam naar aanleiding van een artikel. In het artikel ging het over dat KLM het eerste bedrijf is, dat een geverifieerd WhatsApp account heeft om in te zetten als customer service middel. Dit betekent dat er naast online communicatiemiddelen zoals Facebook en Twitter, er nog een communicatiemiddel bijkomt voor KLM. Mijn vragen daarbij zijn zoal: Wat zijn de voordelen en nadelen van deze manier voor het verlenen van customer service en wat brengt dit mee voor het bedrijf qua tijd en inspanning? Dit zijn allemaal vragen die ik wil gaan onderzoeken! Mijn bevindingen zal je binnenkort lezen hier op de MICwatching pagina!

Wil je meer over mij weten? Je kunt mij volgen op mijn LinkedIn-pagina.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s