Guusje Planjer

Influencers. Een term die de laatste jaren steeds meer om ons heen te horen is. We weten allemaal dat er producten gepromoot worden op de online mediakanalen zoals Instagram en YouTube door deze zogeheten Influencers. Het is tegenwoordig zelfs verplicht om aan te geven wanneer het gaat om een gesponsorde post, dus echt verborgen is het niet meer. Maar hoe zorg je er als merk voor dat een Influencer goed bij jouw visie past? Betekent een Influencer met veel volgers ook genoeg bereik voor jou als merk? Wat voor toevoeging heeft een Influencer voor jouw campagne?

Mijn naam is Guusje Planjer (20) en ik ken de Influencer wereld op mijn duim.  Naast dat ik de studie Media, Informatie en communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam volg, ben ik ook werkzaam bij het storytelling bureau Maak. Doordat wij een aantal grote Influencers managen en campagnes opzetten waar Influencers deel van uitmaken bezit ik veel kennis over deze wereld ‘Influencer wereld’.

Naast mijn kennis die ik al bezit leer ik continue weer nieuwe dingen. Want ben je vandaag ‘hip’ in de online mediawereld kan dat morgen in een keer over zijn. Doordat ik zelf ook een grootgebruiker van social media ben hou ik alles in de gaten. Ik verdiep mij in social media posts, volg de reacties op de voet en kijk of de posts of video’s worden opgepakt door de media.

De komende weken schrijf ik op MIC Watching en kunnen jullie mij op de voet volgen als je meer wil weten over de Influencer wereld.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s